Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei d’informació turística atén durant el primer període d’estiu més de 8.700 persones

Escoltar

El Servei d’informació turística atén durant el primer període d’estiu més de 8.700 persones

La Botiga Mataró ha venut uns 350 productes de marxandatge

La regidora d’Innovació i Promoció de Ciutat, Alícia Romero, ha donat a conèixer avui les primeres dades de la temporada d’estiu, en el període comprès entre l’1 de maig i la primera setmana d’agost.

 

 

Servei d’informació turística

 

L’Oficina de Turisme i el punt d’informació del front marítim han atès 8.731 persones des de l’1 de maig fins a la primera setmana d’agost. Respecte al mateix període de l’any passat, aquestes xifres representen una disminució d’un 17,30 %.

 

L’Oficina de Turisme (La Riera, 48), com cada estiu, ha reforçat l’acollida dels visitants ampliant l’horari diàriament durant el juliol i l’agost fins a les 20 h. Durant aquest període ha atès 5.614 visitants, xifra que representa el 64,3 % dels usuaris atesos pel Servei d’informació turística. El total de visitants equival a què s’han rebut 800 usuaris menys que en el mateix període de l’any passat.

 

Pel que fa al punt d’informació a la platja (passeig Marítim), ha rebut 3.117 visitants (1.000 menys que l’any passat), que són un 35,7 % del total de visitants atesos pel Servei d’informació turística.

 

Una de les novetats que ha ofert aquest estiu el punt d’informació és la venda de productes de marxandatge, especialment de productes estiuencs (gorres, samarretes, bosses...), convertint-se en un punt de venta de productes de la Botiga Mataró.

 

També s’ha consolidat el servei de lectura, amb un servei gratuït de premsa nacional i estrangera, guies turístiques, llibres... que durant el mes de juliol l’han utilitzat més de 500 persones. Al juliol també han tingut lloc les Tertúlies literàries, amb l’objectiu de llegir els textos sobre viatges i comentar-los entre els participants. Hi han participat una trentena de persones.

  

 

Augmenten els usuaris de Mataró

 

Pel que fa a la procedència dels usuaris que s’han atès fins ara, s’ha produït un augment del nombres d’usuaris de Mataró gairebé en un 5 %, arribant a un 69,7 %. Durant el mes de juliol especialment, el nombre de residents que s’adrecen als serveis d’informació turística augmenta notablement per la demanda d’informació de les activitats de la Festa Major.

 

La resta de visitants, el 3,2 % són d’altres municipis del Maresme, mentre que l’any passat van representar el 4,5 %. Gairebé el 10 % són d’altres comarques catalanes, destacant les procedències de visitants del Barcelonès, el Vallès Oriental i Occidental, el Baix Llobregat i Osona.

 

Quant a visitants d’altres comunitats, la xifra és força similar a l’any anterior, un 2’45 %, mentre que la temporada passada va ser d’un 2,91 %. Quant a estrangers, la xifra ha estat d’un 14 %. Les principals procedències dels visitants estrangers són França, Regne Unit, Argentina i Alemanya. Els visitants francesos i del Regne Unit continuen sent el públic estranger més nombrós i suposen respectivament un 36,31 % i un 12,38 % del total d’estrangers que han visitat algun dels serveis d’informació. Aquest estiu, a diferència d’altres temporades, s’està apreciant un increment dels visitants alemanys, suposant gairebé un 9 % dels visitants estrangers.

 

Durant aquest període la informació més sol·licitada ha estat: fires i festes amb un 18,66 %; i rutes culturals i visites guiades amb un 16,67 %. Altres conceptes força demandats han estat: l’oferta de restauració de la ciutat; els serveis i equipaments de les platges; el comerç i l’oferta d’allotjament, així com també informació general de la comarca. 

 

Un 4 % dels usuaris s’han interessat per la Botiga Mataró i per la compra de productes de marxandatge turístic. S’han venut gairebé 350 productes de marxandatge. Els més venuts han estat els elements relacionats amb la Festa Major de Les Santes i els gegants: cartell, figures dels gegants, punts de llibre o làmines per pintar dels gegants i les figures de Mataró, a més del punt de llibre de Mataró o les bosses wet bags.

 

 

Propostes culturals

 

Com a novetat d’aquesta temporada s’ha incorporat a la cartera de rutes i visites guiades la ruta de la Iluro romana a la Mataró del segle XVI i s’ha ampliat el circuit de rutes audioguiades oferint la possibilitat de fer la visita audioguiada a la Casa Coll i Regàs o la ruta audioguiada modernista.

 

Des de l’inici de la temporada i fins al moment hi ha hagut un 26’5 % més de participants a les rutes i visites guiades respecte al mateix període de l’any anterior: 527 persones han passat per la ciutat per descobrir el seu patrimoni i la seva història, de les quals 260 persones han realitzat alguna de les propostes audioguiades que s’ofereixen des de l’Oficina de Turisme, i 267 persones han participat en alguna de les rutes i visites guiades d’aquest estiu. Al principi de la temporada les rutes han comptat amb pocs participants, però a mitjans de juliol s’ha notat un increment, arribant a xifres de 30 o 40 persones per ruta.

 

A diferència d’altres estius, no s’ha ofert una proposta diària de les rutes sinó que algunes s’han organitzat quinzenalment, i tot i que hi ha hagut menys oferta hi ha hagut més participants.

 

Les propostes que han atret més públic han estat les més consolidades: les rutes per conèixer el modernisme a la ciutat i la visita guiada al clos arqueològic de Torre Llauder. La ruta del mar, que només es realitza el juliol i a l’agost, també ha comptat amb força participants.

Quant a les rutes i visites audioguiades, el nombre d’usuaris s’ha incrementat en un 20 % més respecte a l’any anterior. Aquesta tendència ja s’ha anat detectant des d’inicis d’any. La consolidació d’aquest servei i el fet que són rutes i visites que ofereixen la possibilitat al visitant de realitzar-les diàriament i adaptant-se al seu temps lliure i interès, han fet augmentar aquest tipus de propostes.

 

 

Ocupació hotelera

 

L’ocupació hotelera durant aquest primer període d’estiu ha estat de promig durant el mes de maig d’un 40,15; al juny d’un 39 %, i el juliol hi ha hagut un augment amb un promig del 57 %, arribant en alguns hotels a una ocupació del 66 %. Durant els primers dies d’agost l’ocupació mitjana ha estat d’un 57 %.

 

El perfil dels turistes allotjats també varia segons el mes: al maig un 67,5 % van ser espanyols, i un 32’5 % estrangers; al juny el 73,2 % eren turistes espanyols i el 26,8% d’estrangers, mentre que al juliol va augmentar el nombre d’estrangers, situant-se en un 43 % i el turisme nacional en un 57 %.