Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Audiència Pública 2010 estrena format per incentivar la participació i el diàleg entre Govern i ciutadans

Escoltar

L’Audiència Pública 2010 estrena format per incentivar la participació i el diàleg entre Govern i ciutadans

S’habiliten 6 taules per debatre temes específics per àmbits temàtics

L’Ajuntament presentarà a tots els ciutadans el Programa d’Actuació Municipal (PAM) i el Pressupost per l’any 2010 en l’Audiència Pública que tindrà lloc el dia 12 de gener a les 19 h al Centre Cívic Pla d’en Boet. L’audiència presenta com a novetat significativa un canvi de format que pretén donar més dinamisme i fomentar la participació i la proximitat entre els ciutadans i els regidors, de tal manera que aquests puguin debatre amb els ciutadans les actuacions del seu àmbit de responsabilitat previstes en el PAM a les persones interessades.




Nou format de debat per àrees temàtiques



El canvi de format obeeix a la voluntat de facilitar el diàleg i fomentar la proximitat entre l’equip de Govern i els ciutadans. A més, es vol evitar la concentració del debat en temes concrets, afavorint la diversitat de discursos en el moment de recollida d’aportacions i donant un tractament específic a cadascuna de les demandes.

 

El nou sistema presenta 6 taules de debat, ubicades entre la sala d’actes, la sala 6 i el Casal de la Gent Gran del Centre Cívic, cadascuna d’elles dedicada a debatre un dels eixos temàtics del PAM:



- Taula 1. La Ciutat pensada per a les persones.

Es tracten els temes relatius a serveis socials, salut pública, consum, gent gran, joves, dona, infants, educació, esports, cultura, persones dependents, igualtat d'oportunitats, festes populars i tradicions, biblioteques, activitats de lleure.



- Taula 2. La ciutat: l’ús de l’espai públic, mobilitat i seguretat.

Es tracten els temes relatius a policia local, protecció civil, accessibilitat, transports públics, aparcament, xarxa viària, vianants i control del trànsit.



- Taula 3. L’Ajuntament al servei de les persones.

Es tracten els temes relatius a atenció ciutadana, oferta pública d'ocupació, gestió tributària i fiscal, pressupost municipal, professionals que hi treballen, estudis i planificació de futur telecomunicacions i serveis d'informació, desenvolupament i organització, relacions laborals i assistència jurídica.



- Taula 4. La ciutat on vivim: territori.

Es tracten els temes relatius a manteniment i serveis, obres i urbanisme, medi ambient i sostenibilitat, gestió dels residus, habitatge, rehabilitació d'edificis, patrimoni arquitectònic,

platges, parcs i places i mobiliari urbà.

 

- Taula 5. La ciutat on ens relacionem: participació, informació i diversitat.

Es tracten els temes relatius a participació ciutadana, nova ciutadania, mediació, mitjans de comunicació, llengua, civisme, centres cívics, consells municipals de participació, solidaritat i cooperació internacional, ciutats agermanades, suport a les associacions, dinamització dels barris, Audiències Públiques i Consell de Ciutat.



- Taula 6. La ciutat per a la innovació i el desenvolupament econòmic.

Es tracten els temes relatius a ocupació, formació i orientació laboral, TecnoCampus: universitat i empresa, turisme, comerç, emprenedors i activitat econòmica.



Els presidents de les àrees de l’Ajuntament que gestionen aquest eixos temàtics, acompanyats de la resta de regidors de l’àrea, presidiran les taules, recolliran les peticions dels assistents i explicaran i debatran les propostes d’actuació relatives al seus àmbits.



Les persones que vulguin podran anar passant per cadascuna de les taules que siguin del seu interès i fer-hi les aportacions i peticions que considerin oportunes. A més, els qui ho desitgin podran realitzar suggeriments per escrit en la bústia que s’habilitarà allà mateix. Les aportacions fetes en persona durant l’audiència tindran caràcter d’al·legacions i es consideraran respostes a l’acte, mentre que les recollides per escrit a través de la bústia i les que s’hagin presentat per Internet es respondran a posteriori.



Desenvolupament de l’acte

 

L’acte començarà amb la benvinguda a càrrec de l’alcalde i una breu presentació del PAM, el Pressupost i les Ordenances Fiscals 2010. Aquesta part tindrà una durada aproximada de 20 minuts. A continuació tindrà lloc la posada en marxa del nou sistema de 6 taules que es desenvoluparà al llarg d’uns 60 o 70 minuts. Finalment l’alcalde clourà l’acte amb l’agraïment als assistents i un breu resum de les impressions recollides durant l’acte. 

 

Calendari d’aprovació

 

L’aprovació inicial del PAM i Pressupost 2010 va tenir lloc al Ple extraordinari celebrat el passat 24 de desembre de 2010, data en què van entrar en vigor els 15 dies hàbils del període per fer al·legacions. El 29 de gener de 2010 es portarà a aprovació definitiva un cop incorporades les al·legacions que s’escaiguin.