Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina de Turisme de Mataró i la platja del Varador obtenen la certificació de qualitat turística SICTED

Escoltar

L’Oficina de Turisme de Mataró i la platja del Varador obtenen la certificació de qualitat turística SICTED

És la primera certificació turística que aconsegueix Mataró

L’Oficina de Turisme de Mataró i la platja del Varador han obtingut el distintiu SICTED (Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació) que reconeix la qualitat de la seva oferta turística. Aquesta és la primera certificació en matèria de qualitat turística que obté Mataró.



El procés per obtenir la qualificació es va iniciar l’any 2009 i per aconseguir la distinció ha estat necessari acomplir un manual de bones pràctiques en l’àmbit de personal, organització dels serveis, relació amb els proveïdors, instal·lacions, comercialització de productes, satisfacció de l’usuari i gestió mediambiental i superar les auditories corresponents.



El projecte està promogut per la Cambra de Comerç de Barcelona i la Diputació de Barcelona, mentre que el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme és l’encarregat de coordinar-lo per que fa l’àmbit de la destinació Costa de Barcelona-Maresme.


 

A l’edició d’enguany hi han optat a la certificació 100 candidatures (empreses, destinacions, consorcis, museus, etc.) que pertanyen a la destinació Costa de Barcelona- Maresme, i finalment l’han obtingut 74, entre les quals hi ha les dues de Mataró.

 

El SICTED és un sistema integral de qualitat turística que abasta un conjunt d’eines que es posen a disposició de les destinacions turístiques de cara a facilitar la gestió integral i la millora contínua de les destinacions. Aquest distintiu és atorgat pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç  i respon a la necessitat de dotar als destins turístics de mecanismes que permetin integrar i focalitzar les actuacions empreses sota un objectiu comú: la millora de la qualitat turística d’empreses i serveis.

 

Els objectius del distintiu són millorar la percepció de la qualitat per part del turista respecte a qualsevol classe de servei públic o privat de què faci ús, i aconseguir una consciència global de destinació turística per tal d’afavorir la coordinació entre els diferents agents i el disseny de productes turístics ajustats a les noves tendències.