Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Maresmedigital TV-TVM arriba als 47.000 espectadors i Mataró Ràdio als 22.000 oients

Escoltar

Maresmedigital TV-TVM arriba als 47.000 espectadors i Mataró Ràdio als 22.000 oients

Ambdós mitjans públics registren increments d’audiència segons l'últim Baròmetre de la Comunicació

Maresmedigital TV-TVM i Mataró Ràdio experimenten un increment en les seves respectives audiències situant-se en 47.000 espectadors i 22.000 oients respectivament, segons les dades de la segona onada 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura que es van fer públiques ahir. Les xifres corresponen a l’audiència acumulada en els darrers 30 dies.



En concret, Maresmedigital TV-TVM augmenta en 3.000 espectadors respecte els 44.000 que es registraven en l’anterior onada del baròmetre publicada el 31 de març. Segons això el canal públic que gestiona el Consorci Digital Mataró-Maresme se situa com el referent pel que fa a televisions locals del Maresme. El baròmetre fa també referència a la bona qualitat i credibilitat de la informació de proximitat que ofereix el canal.




Per la seva banda, Mataró Ràdio arriba als 22.000 oients. Mil més que en l’anterior onada del baròmetre. Això col·loca l’emissora municipal de Mataró com la ràdio local més escoltada al Maresme, i en el primer lloc pel que fa al conjunt d’emissores que formen part de la xarxa del Consorci de Comunicació Local de Catalunya.



Quant al perfil dels oients, escolten Mataró Ràdio un 58% de dones per un 42% d'homes; majoritàriament de classe mitja; amb nivell d’estudis secundaris i amb el castellà com a llengua materna.


 

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és un organisme de mesura i anàlisi de les audiències i consums culturals del mercat de parla catalana elaborat per la Fundació d'Audiències de la Comunicació i la Cultura.

 

Aquestes dades radiografien les audiències dels mitjans de comunicació (diaris, suplements, publicacions periòdiques, ràdio, televisió, medi exterior), així com els consums culturals i tecnològics (cinema, Internet, telefonia fixa, telefonia mòbil) realitzats per la població major de 14 anys, obtingudes a partir d’una àmplia mostra de 30.903 persones entrevistades a les llars de maig 2009 a abril 2010.