Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El 75 % dels mataronins estan molt o bastant satisfets de viure a la ciutat

Escoltar

El 75 % dels mataronins estan molt o bastant satisfets de viure a la ciutat

Els principals problemes es consideren l’atur, la immigració i la seguretat



La regidora de Serveis Centrals, Montserrat López, ha presentat avui en roda de premsa els resultats de l’enquesta de satisfacció de la gestió municipal realitzada per l'Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament. Prèviament, l’estudi s’ha donat a conèixer a la Comissió Informativa de Serveis Centrals. De l’enquesta s’extreu que malgrat el context econòmic actual, la majoria dels mataronins segueixen estant satisfets de viure a la ciutat i que aproven la gestió municipal pel que fa als diferents serveis.


 

L’enquesta telefònica ha estat realitzada per l’empresa Opina SA. El treball de camp es va fer per telèfon els dies 13 i 15 de setembre de 2010 a 800 persones majors d’edat i empadronades a Mataró. El marge d’error és de +/- 3,5 %. Els resultats es presenten comparats amb l’última enquesta que es va fer el 2008 i també amb dades de 2002, 2004 i 2006.

 

L’enquesta ha analitzat 4 àmbits: la visió de la ciutat, la gestió municipal, els residents no comunitaris i els hàbits informatius i de comunicació.

 

 

La visió de la ciutat

 

El 75 % dels entrevistats diuen sentir-se molt (35,6 %) o bastant satisfets (39,4 %) de viure a Mataró. Un 16,3 % dels enquestats qualifica de normal el seu grau de satisfacció, mentre que un 5,6 % se sent poc satisfet, un 2,4 % gens satisfet i un 0,8 % no ho sap. Al 2008 el 75,9 % dels mataronins van contestar que estaven molt o bastant satisfets de viure a la ciutat.

 

La percepció de millora del municipi en els darrers quatre anys ha disminuït respecte als resultats de les edicions anteriors situant-se al 42,8 % (52,9 % al 2008) i la d’empitjorament se situa al 34,3 % (27,3 % al 2008). I pel que fa a la percepció de l’evolució de la ciutat en els propers dos anys: un 36,8 % creu que millorarà (37,8 % al 2008) davant d’un 28 % que creu que empitjorarà (26,8 % al 2008).

 

Entre els aspectes més positius de la ciutat destaquen la platja i el mar (15,3 %), la situació geogràfica (13,6 %) i que hi ha de tot pel que fa als serveis (9,9 %), entre els més destacats.

 

Els problemes més greus de Mataró són segons els enquestats: l’atur (29,6 %); la immigració (28,4 %) i la seguretat ciutadana (14,5 %), seguits de l’aparcament (10,5 %), la circulació (6,5 %) i la neteja (5,3 %).

 

Per barris, el principal problema de Mataró resulta el següent: a les zones est (Rocafonda i Palau-Escorxador) i oest (Cerdanyola, Peramàs, i Pla d’en Boet) de la ciutat el principal problema és la immigració, amb un 40,9 % i 31,4 % respectivament; mentre que als barris del centre (Centre i Eixample) i el nord (Cirera, La Llàntia, Molins-Torner, Vista Alegre) la resposta majoritària és que el principal problema és l’atur, amb un 30,9 % i un 32 % respectivament.

 

I pel que fa al principal problema del seu barri, els habitants del centre creuen un 19,3 % que és l’aparcament; els de la zona est la immigració amb un 38,3 €; els residents a la zona oest diuen un 17,8 % que ho és la immigració i els del nord un 12 % perceben que és la seguretat ciutadana.

 

 

La gestió municipal

 

La valoració mitjana de la gestió municipal és similar a la d’anys anteriors i se situa en un 5,7 (el 2008 va ser de mitjana un 5,9). El 77,4 % dels enquestats aprova la gestió municipal, mentre que un 19,4 % la suspèn. Els àmbits de gestió millor valorats són les platges (7,2), el transport públic (7), l’enllumenat (6,9) i la qualitat de l’aigua (6,8). Els menys valorats són, com en anteriors edicions tot i que millorant lleugerament la seva nota, la circulació (5,5) i l’aparcament (3,1).

 

La valoració d’actuacions positives concretes portades a terme per l’Ajuntament són en l’àmbit de les obres públiques i infraestructures; les zones verdes, parcs i medi ambient; i el TecnoCampus Mataró-Maresme. I les negatives: l’aparcament; la gestió municipal; i el tema de Can Fàbregas.

 

Pel que fa al grau de coneixement dels projectes municipals sobre els quals es va preguntar, el més conegut és el Mercat municipal de la plaça de Cuba (93 %), el TecnoCampus Mataró-Maresme (72,1 %), el Parc de Rocafonda (57,9 %) i el menys conegut el nou Poliesportiu municipal del carrer d’Euskadi (31,9 %). Totes les actuacions estan valorades entre el 6,8 i el 7,7.

 

Quant al projecte més necessari per al futur de Mataro, la majoria dels enquestats opta per les polítiques d’ocupació, els equipaments educatius i els aparcaments.

 

Pel que fa al grau de coneixement dels projectes municipals sobre els quals es va preguntar, el més conegut és la futura instal·lació d’El Corte Inglés (94,9 %) i el menys conegut el Tub Verd (19,7 %). De nou tots els projectes són molt valorats, obtenint puntuacions entre el 6,7 i el 7,8.



A la pregunta sobre els aspectes de la neteja que cal millorar, els enquestats responen majoritàriament que els contenidors i papereres (15,5 %), la neteja de carrers (14,9 %) i el civisme (9,1 %).

 

Sobre el coneixement de l’Oficina Local d’Habitatge els enquestats contesten que un 76,1 % no la coneix; i un 23 % sí que en té coneixement de la seva existència.

 

 

Els residents no comunitaris

 

Un 90,2 % dels mataronins considera que el nombre de residents no comunitaris és molt o bastant elevat, xifra similar al 2008 (90,9 %). Un 4,3% dels enquestats creu que la proporció és normal. El 49% considera que són més aviat perjudicials per a Mataró, mentre que el 15,5 % creu que són més aviat beneficiosos.

 

Quan es pregunta si la integració a Mataró és millor o pitjor que a altres ciutats similars, la gent respon majoritàriament que la situació de Mataró és igual o millor (53 %), mentre que només el 19 % considera que és pitjor.





Hàbits informatius i de comunicació

 

Els entrevistats diuen assabentar-se del que passa a Mataró pel Capgròs (48,3 %), El Tot Mataró (42,3 %), m1tv (16,6 %), el butlletí municipal mésmataró (15,3 %), El Punt (9,4 %) i el web de l’Ajuntament (7,5 %).

 

El canal de televisió més vist és TV3 (53,9 %), seguit de TV1 (31,5 %), Antena 3 (26 %) i Tele 5 (22,9 %). Un 82,9 % dels enquestats afirmen conèixer m1tv, un 28 % l’ha vist i un 54,9 % la coneix però no l’ha vist.

 

Pel que fa als diaris, El Periódico és el més llegit sumant les versions catalana i castellana (37 %), seguit de La Vanguardia (36,9 %), els diaris esportius (18,4 %) i els diaris gratuïts (13,9 %).