Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei de Benestar Social es reforça a l’agost per atendre els beneficiaris de la renda mínima d’inserció

Escoltar

El Servei de Benestar Social es reforça a l’agost per atendre els beneficiaris de la renda mínima d’inserció

S'han atès personalment 762 persones i s'han realitzat 658 trucades



L’Ajuntament de Mataró ha intensificat amb professionals del Servei de Benestar Social l’Oficina d’Atenció Social Integral (avinguda de Josep Puig i Cadafalch, 101) durant aquest mes d’agost per atendre les famílies beneficiàries de la renda mínima d’inserció (RMI). L’objectiu ha estat respondre a l’augment de la demanda d’informació produït pels canvis introduïts per la Generalitat de Catalunya respecte al pagament de la prestació (de transferència bancària a xec nominatiu), assessorar els perceptors i fer-ne el seguiment per agilitzar el procés de cobrament.




Durant el mes d’agost, els professionals del Servei de Benestar Social han atès 762 persones personalment, han realitzat 658 trucades per conèixer la situació de les famílies beneficiàries i han donat resposta a 686 trucades. Amb data del 30 d’agost de 2011, segons la base de dades de la renda mínima d’inserció, a Mataró hi ha vigents 983 expedients de la RMI i uns altres 170 s’estan tramitant i estudiant. Al registre de l’Ajuntament s’han presentat 16 instàncies per canvi de domicili i reclamació del xec bancari, el que representa l’1,6 % del nombre total de perceptors de la RMI.

 

El treball realitzat per l’Ajuntament ha permès detectar sis famílies beneficiàries que no havien percebut la prestació i que necessitaven una ajuda econòmica urgent. Davant d’aquesta situació, el Consistori ha fet front a les seves necessitats bàsiques.

 

Amb la finalitat d’agilitzar-ne el cobrament a tots els perceptors, l’Ajuntament s’ha coordinat amb les oficines de correus i entitats bancàries per resoldre les incidències en relació al pagament i ha contactat amb els propietaris de pensions i pisos de lloguer per evitar possibles perjudicis als inquilins.

 

 

Renda mínima d’inserció

 

La RMI té com a finalitat oferir suport aquelles persones que es troben en situació de pobresa, exclusió o vulnerabilitat social, per a la cobertura de les necessitats bàsiques afavorint la seva inserció social i laboral.

 

La RMI s’aplica als destinataris mitjançant l’elaboració del Pla d’inserció i reinserció social i laboral (PIR), que recull un tractament integral i individual perquè els beneficiaris puguin assolir el màxim grau d’autonomia personal, familiar, econòmica i social.