L’Ajuntament contracta 121 persones en situació d’atur amb el Pla d’ocupació local ordinari
L’Ajuntament de Mataró contractarà 121 persones desocupades gràcies a la convocatòria ordinària dels Plans d’ocupació 2010-2011 que subvencionen el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el Fons Social Europeu. El període de contractació començarà demà 1 de juny i durarà fins al 30 de novembre de 2011. L’objectiu principal és millorar l’ocupabilitat i l’experiència laboral de la persones participants per incrementar les seves possibilitats d’accés al mercat de treball.
Durant aquests 6 mesos, les persones contractades tindran una jornada laboral del 70% en què duran a terme tasques d’interès social i comunitari. La contractació inclou una part de formació complementària en la qual es potencien les competències tècniques i transversals per poder afrontar una entrevista de treball o elaborar un currículum de forma adequada i millorar el nivell en ofimàtica.
A més durant el procés es farà un seguiment personalitzat per afavorir la inserció o reinserció en el mercat laboral dels participants.
A més durant el procés es farà un seguiment personalitzat per afavorir la inserció o reinserció en el mercat laboral dels participants.
L'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) ha estat l'encarregat de gestionar i coordinar tot el procés, així com de dissenyar les accions formatives a portar a terme durant el període contractació, fer el seguiment i vetllar per la consecució dels objectius d’aquest projecte.
Quant a les professions en què s’ocuparan trobem un ampli ventall entre les quals hi ha:
animadors socioculturals, auxiliars administratius, dinamitzadors digitals, auxiliars d’inspecció, tècnics en informàtica, conserges mantenidors, dinamitzadors comercials, educadors socials, informadors turístics, informadors cívics, oficials i peons de jardineria, paletes, pintura i manteniment, tècnics en prevenció de riscos laborals, tècnics d’empresa, tècnics d’ocupació, treballadors socials o treballadors familiars i periodistes, entre d'altres.
animadors socioculturals, auxiliars administratius, dinamitzadors digitals, auxiliars d’inspecció, tècnics en informàtica, conserges mantenidors, dinamitzadors comercials, educadors socials, informadors turístics, informadors cívics, oficials i peons de jardineria, paletes, pintura i manteniment, tècnics en prevenció de riscos laborals, tècnics d’empresa, tècnics d’ocupació, treballadors socials o treballadors familiars i periodistes, entre d'altres.
Totes aquestes tasques s’emmarquen en la realització dels següents projectes:
- Impuls i millora de la gestió als serveis públics amb la digitalització de documents.
- Les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la ciutat.
- Arranjament i millora dels equipaments i espais públics.
- Dinamització i cohesió comunitària.
- Mataró, una ciutat per viure i conviure.
- Desenvolupament turístic, comercial i industrial de la ciutat.
Les persones seleccionades havien d’estar a l’atur i inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya, i no haver participat anteriorment en aquest programa. Els criteris de selecció han prioritzat les persones pertanyents a algun d’aquests col·lectius: joves, persones amb discapacitat, persones en risc d'exclusió social i aquelles que han realitzat alguna acció formativa dins dels àmbits prioritzats en cada convocatòria.
A més, també s’han valorat factors com el socioeconòmic, l'existència de responsabilitats familiars o la manca d'ingressos econòmics a la unitat familiar o el temps en situació d'atur, entre d'altres.
Aquests plans d’ocupació ordinaris complementen les contractacions realitzades en el marc dels plans d’ocupació ordinaris 2010, amb 97 persones i del Pla d’ocupació local extraordinari 2010 que va permetre contractar a 281 persones per treballar en projectes relacionats amb les energies renovables, eficiència i estalvi energètic, les tecnologies de la informació i la comunicació, i la rehabilitació d’edificis i espais públics.