Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La campanya sobre civisme i convivència a Cerdanyola dóna informació a més de 5.000 famílies

Escoltar

La campanya sobre civisme i convivència a Cerdanyola dóna informació a més de 5.000 famílies

Un 77% dels veïns diu que la convivència a la comunitat és bona o molt bona

El regidor de Presidència i Participació, Carlos Fernández, i la presidenta del Pla integral de Cerdanyola, Carme Esteban, han presentat avui en roda de premsa el balanç de la 7a campanya amb informadors cívics que ha dut a terme l’Ajuntament de Mataró. Aquesta vegada, la campanya s’ha centrat al barri de Cerdanyola, on s’ha informat les comunitats de veïns sobre els drets i obligacions relatius a la gestió de la convivència en les comunitats.

 

La campanya s’ha dut a terme entre setembre de 2010 i finals de febrer, i l’han desenvolupat 6 informadors cívics contractats, i formats específicament, per mitjà d’un Pla d’Ocupació extraordinari.

 

L’objectiu principal ha estat fer arribar als domicilis i comunitats de propietaris informació relacionada amb la bona convivència a la comunitat i al barri, començant per donar suport a la gestió de la comunitat de veïns, i orientar sobre la resolució de problemes de convivència i/o civisme. També s’ha difós informació sobre el Servei de Mediació Ciutadana i sobre els ajuts a la rehabilitació d’edificis i a la instal·lació d’ascensors. Per últim, s’han recordat diferents aspectes dels bons hàbits relacionats amb la recollida de residus i s’han proporcionat consells de sostenibilitat als habitatges. 

 

 

Resultats

 

A finals de febrer s’havien visitat gairebé 9.926 habitatges, dels quals s’ha pogut contactar amb un 55% (5.470), i d’aquests han pogut ser informats un 94% (5.154 famílies). En aquestes visites s’ha repartit a cada habitatge i a la comunitat de veïns un dossier que resumeix la informació objectiu de la campanya.

 

Malgrat que s’intenta que els veïns resolguin els problemes de forma autònoma, s’han detectat 123 casos de convivència que s’han considerat més complexos i s’han posat en coneixement d’altres serveis municipals –Medicació Ciutadana, Prohabitatge, Policia Local, Serveis Municipals, Atenció Ciutadana, Mobilitat o Benestar Social– per fer el seguiment adequat fins a la seva resolució.

 

Les incidències més comunes han estat: desacords o molèsties dins la comunitat de veïns, sorolls, brutícia, insectes, impagament de quotes, queixes per mal estat de la via pública, mal ús dels contenidors, abandonament de voluminosos, brutícia provocada per animals domèstics i demandes de millora d’alguns espais públics. En aquest sentit, cal apuntar que el Servei de Mediació Ciutadana ha incrementat l’atenció de casos a Cerdanyola en un 30% l’any 2010 ( 83 l’any 2009; 108 l’any 2010).

 

Pel que fa a la instal·lació d’ascensors, se n’ha instal·lat 5 dels 46 considerats possibles a Cerdanyola per una diagnosi prèvia feta per Prohabitatge al 2009. Hi ha 2 més que estan en procés i en 5 comunitats més finalment no es podran instal·lar per temes tècnics. Pel que fa els 34 restants, o bé estan pendents de l’acord dels veïns o bé la comunitat no pot fer front a la despesa. 

 

Del total de famílies informades, 4.961 han omplert un qüestionari sobre els problemes del dia a dia de la comunitat. A la pregunta sobre com és la convivència a la seva comunitat, un 77,11% respon que és bona o molt bona. Els resultats concrets són: un 14,82% ha respost que molt bona (735 famílies), un 62,29% que és bona (3.090 famílies), un 20,06% que és normal (995 famílies) i un 2,84% que és dolenta (141 famílies).