Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Augmenten les audiències dels mitjans de comunicació públics

Escoltar

Augmenten les audiències dels mitjans de comunicació públics

Mataró Ràdio arriba als 25.000 oients i m1tv als 48.000 espectadors

La darrera onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura ofereix bons resultats per als mitjans de comunicació públics locals. L’emissora municipal Mataró Ràdio arriba als 25.000 oients i el canal públic de televisió del Maresme, m1tv, puja fins els 48.000 expectadors. Les audiències s’han incrementat de 5.000 i 8.000 persones respectivament en comparació amb l’octubre del 2011.


La xifra d'audiència de Mataró Ràdio és la més alta registrada des del naixement de l’emissora el setembre de 2006. Segons la darrera onada del Baròmetre -que comprèn el període que va des del mes de març de 2011 fins al mes de febrer de 2012-, la xifra d'audiència de l’emissora municipal creix en 5.000 oients respecte l'última onada.

 

D'aquesta manera, l'audiència de Mataró Ràdio es consolida i creix com la emissora local més escoltada al Maresme, així com també, una vegada més, se situa en els primers llocs en el conjunt d'emissores municipals que formen part de la xarxa del Consorci de Comunicació Local de Catalunya.

 

 

El canal públic de televisió creix un 20 %

 

L'última onada del Baròmetre atorga a m1tv una audiència acumulada de 48.000 espectadors en els últims trenta dies.

 

El canal públic, participat per l’Ajuntament de Mataró a través del Consorci Digital Mataró-Maresme, ha sumat 8.000 espectadors més, passant de 40.000 a 48.000 en els últims mesos, xifra que suposa un augment del 20 % respecte a l'anterior estudi d'audiència, realitzat el mes d'octubre de 2011.

 

Amb aquests resultats, m1tv manté la seva línia ascendent i es consolida com la televisió de proximitat de referència a la comarca del Maresme. La dada s'emmarca en l'increment del consum de televisió local arreu de Catalunya. En els últims quatre anys, els espectadors catalans han augmentat d'un 30,8 % les hores de seguiment de la informació de proximitat. Aquest increment contrasta amb l'estancament del consum de televisió generalista. Les grans cadenes només augmenten la seva audiència en un 0,7 %. En un món cada cop més global i amb una elevada oferta de canals televisius a través de la TDT, l'audiència s'inclina per la televisió local, l'única que ofereix una programació temàtica dedicada als municipis i els seus veïns. L'increment de l'audiència de la televisió local avala la credibilitat de la informació i la qualitat dels continguts que ofereix el canal m1tv.