Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Comença un cicle de conferències a la Nau Gaudí de Mataró

Escoltar

Comença un cicle de conferències a la Nau Gaudí de Mataró

La primera se celebrarà el proper dijous dia 9 de febrer i anirà a càrrec de l’Arnau Puig

El Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró, format per l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada Carmen & Lluís Bassat, inaugura un cicle de conferències el proper dijous 9 de febrer amb una primera dissertació del crític i sociòleg de l'art Arnau Puig, sobre “Gaudí, iniciativa i invenció a la nau de la Cooperativa la Obrera Mataronense”.


 

Totes les conferències, que se celebraran el segon dijous de cada mes a les 19.30 h a la seu de la Col·lecció Bassat a la Nau Gaudí de Mataró (carrer de la Cooperativa, 47), s’agruparan sota tres temàtiques diferents: “Gaudí arquitecte”, “Una obra comentada per un artista” i “Història de l’art”, i seran conduïdes i presentades pel crític d’art mataroní Pere Pascual, i en el cas excepcional de la propera, per la Núria Poch, directora del Consorci.

 

Ja estan programades les dues següents, previstes per al 8 de març i el 12 d’abril respectivament. La primera comptarà amb l’escultor mataroní Manuel Cusachs que comentarà algunes de les escultures exposades actualment a la Nau Gaudí i la segona tindrà format de taula rodona, i comptarà amb la presència d’artistes mataronins com Perecoll i Ricard Jordà que debatran sobre la relació entre l’art contemporani i la ciutat de Mataró.

 

Aquestes activitats se sumen a d’altres ja en marxa a la Nau Gaudí com les visites guiades per a grups o el programa endegat amb les escoles, que permet oferir visites adaptades als tres cicles educatius, i tallers també per a cada cicle. D’altra banda, el tercer diumenge de cada mes s’ofereix una activitat familiar a les 11.30 h, que adapta els tallers escolars als nens que visiten la Nau.

 

El Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró va iniciar la programació de les exposicions de la Col·lecció Bassat el mes de novembre de 2010, i des d’aleshores han estat 9.000 les persones que han visitat la Nau Gaudí per contemplar un dels fons més representatius de l’art català de la segona meitat del segle XX. Fins avui s’han presentat al públic més de 140 obres entre les dues exposicions obertes al llarg del 2011. La primera, titulada “Art Contemporani de Catalunya 1947-1969” va mostrar les obres realitzades per 21 artistes catalans entre el 1947 i el 1969, anys representatius de l’època en què van sorgir les avantguardes de l’art català. La segona, “Art Contemporani de Catalunya 1970-1979 (I)”, que romandrà oberta fins al 29 d’abril, inaugura una trilogia que es dedicarà a l’art contemporani català dels anys 70. En aquest cas, la mostra ha comprès pintures i escultures dels 11 artistes seleccionats per representar la generació nascuda abans de la guerra, formada a la dècada dels cinquanta i consolidada als anys setanta del segle passat.

 

 

Arnau Puig i Grau; crític i sociòleg de l'art (Barcelona, 1926)

 

Doctor en Filosofia a Barcelona, es va especialitzar en sociologia de la cultura i de l'art a la Sorbona a París (1956-61), on va ser influït per l'existencialisme, que va exercir un fort influx en les seves idees. Membre fundador de les revistes Algol i Dau al Set, va ser el teòric del grup. Ha col·laborat a Siglo 20, Cúpula, Presència, La Vanguardia, Nueva Forma, El País, etc, i ha exercit la crítica regular a la Revista Europa, Gazeta del Arte, Batik, Avui i Artes Plásticas, que va coordinar.

 

Va ser president del Cercle Maillol (1964-75) de l'Institut Francès de Barcelona. Ha estat professor a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Autònoma i és catedràtic d'Estètica a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. Va ser un dels principals impulsors de l'art d'avantguarda a Catalunya i director de l'Institut d'Història i Arqueologia del Consell Superior d'Investigacions Científiques a Roma, i delegat d'aquest organisme a Itàlia. Ha publicat “Síntesis de los Estilos Arquitectónicos” (1961), “Els Pros i els Contres de la Pintura Abstracta” (1963), “El Pensament Artístic Actual” (1967), “Història de l'Art Català del Renaixement al Barroc” (1970), “Dau al Set” (1978), “Sociología de las Formas” (1979), “L'Art a Catalunya, de la Prehistòria a l'Actualitat” (1983), “Grau Garriga” (1985), “Escrits d'Estètica i Filosofia” (1987), i ha dirigit la publicació de l'Art Actual (1983).