Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El govern posa en marxa un Pla d’impuls comercial de Mataró arran de la futura implantació d’El Corte Inglés

Escoltar

El govern posa en marxa un Pla d’impuls comercial de Mataró arran de la futura implantació d’El Corte Inglés

El regidor de Promoció Econòmica i Innovació, Miquel Rey, ha anunciat aquest matí la posada en marxa d’un Pla d’impuls comercial de Mataró, que comprendrà diverses actuacions destinades a promocionar la ciutat des de tots els àmbits d’activitat arran de la futura implantació d’El Corte Inglés al carrer de Miquel Biada.

 

El Pla d’impuls comercial té per objectiu aconseguir la màxima competitivitat i capacitat d’atracció d’inversió, aconseguint que la locomotora comercial s’integri a la trama comercial existent. Les accions d’aquest pla estaran emmarcades en l’àmbit urbanístic, de les infraestructures i els serveis urbans, la mobilitat i els aparcaments, la promoció de ciutat, la seguretat i la participació ciutadana i seran recollides en un document que serà revisat per una comissió interdepartamental de l’Ajuntament i elevat a l’aprovació del Ple.

 

El regidor Miquel Rey ha explicat aquest matí en la Comissió Municipal Informativa de Promoció Econòmica i Innovació que  l’esmentada comissió interdepartamental ja ha començat a treballar i es reunirà cada 15 dies. Està formada també per les regidores d’Urbanisme, Montserrat Rodríguez; i de Via Pública, Núria Calpe; el cap de l’Àrea de Territori i Via Pública, Lluís Berenguer, la directora de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró, Carme Martí, el gerent de PUMSA, César Fernández, i diversos caps de servei de l’Ajuntament (Obres, Mobilitat, Policia Local, Manteniment, Urbanisme i Llicències).

 

Complementàriament hi haurà una comissió executiva del pla, formada pels tècnics de les àrees abans relacionades, que es reunirà un cop al mes per gestionar l’operatiu necessari per desenvolupar les accions del pla.

 

Aquest pla s’elaborarà de manera transversal i amb la complicitat dels agents afectats per l’arribada d’El Corte Inglés, sobretot perquè es té en compte la implicació que tenen les diferents entitats comercials de caràcter territorial existents i que des del 1998 Mataró realitzen un pla de dinamització comercial anual a través de l’IMPEM i tenen d’altres corresponents als diferents eixos comercials de proximitat: Comerç Mataró Centre, Bulevards de Mataró, Cerdanyola Comercial, Comerç Rocafonda, Comerç K Viu, la plaça de Cuba i rodalies, la Gran Botiga i Comerç Pla d’en Boet.

 



Objectius específics

 

El Pla d’impuls comercial té tres tipus d’objectius específics:

 

-Àmbit comercial i de promoció de ciutat: posicionar Mataró com a referent comercial, garantir l’equilibri entre la futura oferta d’El Corte Inglés i el comerç preexistent al centre històric, complementar l’oferta comercial amb oferta d’oci, impulsar el comerç de proximitat i que el carrer Biada es converteixi en un eix on hi conflueixin la resta d’eixos existents.

 

-Àmbit de seguretat: garantir un entorn òptim de seguretat viària, seguretat ciutadana i civisme per al desenvolupament de les activitats comercials.

 

-Àmbit de mobilitat: aconseguir una mobilitat fluïda i sostenible que permeti l’accés dels vehicles, de manera que convisquin amb els vianants i que permetin que els carrers comercials a dinamitzar disposin de les adequades condicions per desenvolupar activitats.

 



Radiografia prèvia de la configuració comercial de Mataró

 

Mataró disposa de 425.000 consumidors potencials al seu territori d’influència i amb 264.250 m2 de superfísi comercial, distribuïts en 1.750 empreses comercials. El 27, 44% de les empreses són del sector del comerç.

 

El centre comercial urbà de la ciutat comprèn un àmbit delimitat per la ronda d’Alfons XII, el carrer de Sant Benet, el Torrent, el carrer d’Argentona, el carrer Nou, el carrer de l’Hospital i el Camí Ral. En aquesta zona hi ha un miler de comerços, més de la meitat dels existents a la ciutat, i s’hi troben els mercats de la plaça de Cuba, que va ser rehabilitat l’any 2010, i de la plaça Gran, que es vol rehabilitat properament. En aquesta àrea es troben 1.380 places d’aparcament soterrades i 322 places en zona blava. Hi ha 7 línies de transport públic Mataró Bus i uns 40 espais reservats per càrrega i descàrrega.

 

Amb la ubicació d’El Corte Inglés i la reforma del mercat de la plaça Gran s’ha de configurar un corredor comercial de molt valor per la ciutat, ja que agruparà comerç, serveis, patrimoni, cultura i activitat social. Per aquest motiu, el regidor Miquel Rey ha explicat aquest matí que “malgrat que ara sapiguem que no podem comptar amb el prop d’un milió d’euros que necessitem, mantenim la idea i continuarem treballant per fer possible la reforma del mercat de la plaça Gran”.