Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei de Mediació Ciutadana atén 381 casos durant el 2011

Escoltar

El Servei de Mediació Ciutadana atén 381 casos durant el 2011

Representen un 6 % més de casos gestionats respecte al 2010



El Servei de Mediació Ciutadana ha presentat el balanç d’actuacions de 2011, any en el qual s’han atès 381 casos, un 6 % més que el 2010. La memòria es va presentar la setmana passada a la Comissió Informativa Municipal de Participació i Serveis a les Persones.


 

Així, dels 381 casos atesos, 291 són expedients nous i 90 expedients de l’any anterior. L’any 2010 es van atendre 359 casos. Els 381 casos atesos van requerir 1.670 accions.

 

Pel que fa al nombre de beneficiaris directes del Servei ha estat de 1.790 persones (1.518 són nacionals i 272 són d’origen estranger) i els beneficiaris indirectes (entorn del conflicte) han arribat a les 4.572 persones.

 

Dels conflictes tractats 207 estaven relacionats amb les relacions interpersonals (humitats, convivència, sorolls, neteja, animals, obres, deutes...); 70 eren problemàtiques al voltant de les comunitats de veïns; 65 mediacions familiars; 12 activitats econòmiques; 12 a l’entorn de l’espai públic; 12 en l’àmbit escolar i 3 sobre temes d’organitzacions.

 

Els conflictes que s’han incrementat més respecte al 2010 han estat els relacionats amb l’àmbit familiar (de 39 s’ha passat a 65) i els escolars (de 4 casos el 2010 el 2011 se’n van treballar 12).

 

Els canals pels quals han arribat els casos al Servei de Mediació Ciutadana són 202 derivats de diferents serveis públics (oficines d’atenció ciutadana, Policia Local, Oficina de la Llei de barris, Benestar Social, centres d’ensenyament, web municipal o Mossos d’Esquadra, entre d’altres); 166 de forma directa per part del ciutadà i 13 a través d’associacions o entitats.

 

Dels 381 casos treballats, 133 procedien de Cerdanyola, 108 de Rocafonda-El Palau-Escorxador, 53 de Pla d’en Boet-Peramàs, 46 de Cirera-Molins-Vista Alegre-Camí de la Serra-La Llàntia-Via Europa i 41 del Centre-L’Havana-Eixample.

 

Quant a la resolució dels conflictes, dels 381 casos 144 van finalitzar amb un acord, 12 sense, 66 van acabar per diferents motius com manca de voluntat d’alguna part, entre d’altres, i 159 són expedients no finalitzats el 2011 i que se segueixen treballant durant el 2012.

 



Enquesta de satisfacció

 

El 2011 el Servei de Mediació Ciutadana va implementar un sistema d’avaluació per tal que els usuaris valoressin el servei. Així, un 70 % va mostrar una alta satisfacció pel servei, un 29 % van valorar-lo amb un satisfacció mitjana i un 1 % van mostrar una baixa satisfacció pel servei.

 

 

Servei de Mediació des de 2002

 

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró (avinguda de Lluís Companys, 21) funciona des de finals de 2002 i en aquests moments compta amb un equip multidisciplinar de 6 mediadors. Des d’aleshores ha anat creixent i consolidant-se com un recurs útil i cohesionador per a la ciutat que aposta pel diàleg com a eina de resolució i prevenció de conflictes.

 

Com a objectius de 2011, el Servei de Mediació Ciutadana ha treballat els següents:

 

. Implementar un sistema d’avaluació del servei per als usuaris com a indicador qualitatiu.

 

. Consolidar els diferents àmbits de treball: espais públics, treball al territori, mediació familiar i intergeneracional.

 

. Seguir promovent el treball d’equip i implementar els recursos per a la cohesió com la formació o la supervisió professional.

 

. Investigar i implementar noves metodologies de diagnòstic i intervenció en l’àmbit de la resolució de conflictes.

 

Arran de la creació de la Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament (93 702 28 07) també ha començat a treballar en l’atenció a les persones amb dificultats per fer front a la situació del seu deute hipotecari.