Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris puntuen amb un 7,79 el Mataró Bus

Escoltar

Els usuaris puntuen amb un 7,79 el Mataró Bus

Els aspectes més valorats són la seguretat i el tracte del personal

 

Els usuaris atorguen una qualificació de 7,79 al Mataró Bus com a resultat global de l’enquesta anual sobre la qualitat del servei d’autobusos urbans. La nota mitja ha pujat lleugerament respecte l’any anterior, quan la valoració va ser de 7,74.

 

L’enquesta ha estat realitzada per l’Institut Opinòmetre, SL per encàrrec de la concessionària del servei, Corporación Española de Transporte, SA (CTSA). Es va fer al novembre sobre una mostra de 800 viatgers escollits de forma aleatòria per línies, dies de la setmana i franges horàries.

 

Els resultats de l’enquesta es van donar a conèixer a la darrera Comissió Informativa Municipal de Serveis Territorials i Via Pública celebrada el 21 de febrer.

 

 

Puntuacions per sobre de 7

 

Els usuaris de Mataró Bus valoren globalment el servei amb una nota de 7,79 sobre 10 punts. A més, tots els elements considerats a l’enquesta han obtingut valoracions per sobre de 7.

 

Els aspectes més destacats han estat la seguretat percebuda durant el viatge (8,03), seguida del tracte del personal (7,91) i la informació dels recorreguts (7,86) i dels horaris (7,80). La resta d’aspectes valorats són la neteja dels vehicles (7,70), la comoditat dels vehicles (7,66), els recorreguts (7,61), la puntualitat (7,56), la qualitat de les parades (7,33), els horaris (7,28) i les freqüències (7,16).

 

Quant al perfil dels usuaris, la majoria de viatgers són dones (67,2 %). Les franges d’edat majoritàries són les compreses entre 45 i 64 anys (29,25%), de 30 a 44 anys (23,63 %) i majors de 64 anys (22,38 %). El 44,88 % dels viatgers són població ocupada, seguit dels jubilats (25,63 %), els aturats (13 %) i els estudiants (10 %). Del grup de població ocupada, un 48,75 % treballa al sector serveis i un 14,76 % són dependents o treballadors del comerç.

 

Els motius principals per utilitzar el Mataró Bus són no tenir carnet de conduir (54,38 %) o preferir l’autobús al vehicle privat (25,13 %).

 

Un 32,50 % dels usuaris utilitza el Mataró Bus tots els dies feiners, i un 7,38 % l’utilitza tots els feiners i també els caps de setmana. La major part dels desplaçaments es fan per anar o tornar de la feina (31,75 %), per anar o tornar de fer gestions (12,38 %), per anar o tornar a l’Hospital de Mataró (10,88 %) i per anar o tornar de visitar amics o familiars (10 %).

 

 

Nombre de viatgers del 2011

 

Al 2011 Mataró Bus va tenir 4.789.808 viatgers. La xifra és un 0,46% inferior al nombre de viatgers del 2010 (4.811.845 usuaris), però es situa encara força per sobre dels viatgers de 2009 (4.685.166 usuaris).

 

La targeta T-10 (ATM) és el títol de transport més utilitzat (47,56 %), seguit del carnet blau (22,52 %) i el bitllet senzill (18,29 %).