Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament aixeca la suspensió d’obres del carrer de Sant Antoni per no posar en perill les finques veïnes

Escoltar

L’Ajuntament aixeca la suspensió d’obres del carrer de Sant Antoni per no posar en perill les finques veïnes

Els tècnics creuen imprescindible construir l’edifici previst al número 40

L’Ajuntament de Mataró permetrà continuar les obres de construcció d’un edifici d’habitatges al número 40 del carrer de Sant Antoni per garantir l’estabilitat i la seguretat de les finques veïnes, sobretot del número 42. Les obres es van aturar de manera cautelar arran dels ensorraments de dues cases el 23 de febrer i el 27 de març.

 

A finals de la setmana passada l’Ajuntament va aixecar la suspensió cautelar de la llicència d’obres seguint les recomanacions dels tècnics de l’Associació de Consultors d’Estructures – que han analitzat, per encàrrec municipal, les causes dels ensorraments i les mesures necessàries per garantir l’estabilitat de les finques–, de comú acord amb els tècnics municipals i els de les finques afectades.

 

L’empresa constructora haurà de reforçar els fonaments de l’edifici i complir un seguit de prescripcions tècniques a requeriment municipal. L’Ajuntament determinarà les condicions d’accés dels camions a l’obra per evitar que circulin davant del número 34, edifici que està apuntalat i s’ha de rehabilitar, tenint en compte que el tram entre els carrer de Jaume Ibran i de Damià Campeny segueix tancat al trànsit.

 

Els veïns del carrer de Sant Antoni van ser informats fa dues setmanes sobre la decisió d’aixecar la suspensió de la llicència i responsables municipals es van reunir ahir novament amb els afectats. A la reunió de la Comissió Informativa Municipal de Serveis Territorials i Via Pública celebrada aquest matí també se n’ha donat compte.

 

 

Informe pericial

 

Segons l’informe pericial encarregat per l’Ajuntament la primera casa esfondrada al carrer, en el número 38, va caure presumptament per un defecte estructural de les obres de l’edifici en construcció al número 40, ja que les pantalles de contenció de terrers que aguantaven la planta soterrani es van moure.

 

Després de l’ensorrament del primer immoble, l’Ajuntament va requerir en dues ocasions a l’empresa constructora del número 40 que realitzés treballs d’estabilització de les finques veïnes. La primera vegada l’empresa va fer els treballs requerits, però en la segona ocasió, el 23 de març, quatre dies abans de la caiguda de la segona casa, va desestimar realitzar les obres requerides al·legant no tenir la propietat de l’edifici.

 

 

Proves al carrer

 

Arran dels ensorraments, l’Ajuntament va encarregar un seguit d’informes, proves i estudis per avaluar si el subsòl, el ferm i les instal·lacions del carrer s’han vist afectades, i determinar quines actuacions eren necessàries, principalment, per garantir l’estabilització de les finques veïnes. 

 

Així, s’ha realitzat un estudi geològic i s’han analitzat mostres per concloure que el subsòl i el ferm del carrer es troben en les mateixes condicions de resistència que abans de produir-se els ensorraments. Aigües de Mataró, SA ha revisat també amb una càmera subterrània l’estat de les seves instal·lacions sense que s’hagin detectat problemes derivats pels sinistres.

 

El mes passat es va realitzar també una prova per mesurar la intensitat de les vibracions provocades pel trànsit pesat al carrer i analitzar, d’una banda, si poden afectar a l’estructura dels edificis, i d’una altra si afecten a la qualitat de vida dels veïns. Es van instal·lar geòfons que van enregistrar les vibracions produïdes per tres vehicles al seu pas pel carrer, amb supòsits extrems de conducció i acceleració: un autobús urbà de 12 tones de pes, un camió carregat amb sorres (26 tones) i un camió de la brossa també carregat (28,2 tones).

 

Aquestes proves han conclòs que el trànsit rodat no suposa cap perill per a les finques, ja que les vibracions transmeses als edificis en tots els mesuraments s’han situat en un 10-20% del límit legal permès. Per una altra banda, per reduir el soroll l’Ajuntament estudia substituir el pas elevat que existeix a l’entrada del carrer del Cós per altres mesures que contribueixin d’igual manera a minvar la velocitat en aquest punt.

 

A part de les proves realitzades, els estudis tècnics han recomanat fer un seguit d’actuacions a diferents finques, especialment al número 34, que ja va ser apuntalat per l’Ajuntament. El carrer romandrà tancat al trànsit fins que les obres d’aquest edifici estiguin enllestides, aproximadament a la primavera.