Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les obres de l’escola Marta Mata comencen amb l’esbrossada dels terrenys

Escoltar

Les obres de l’escola Marta Mata comencen amb l’esbrossada dels terrenys

L’alcalde i el regidor d’Ensenyament visiten el solar amb motiu de l’inici dels treballs



Les obres de l’escola pública Marta Mata, promogudes per la Generalitat de Catalunya, han començat a executar-se amb l’esbrossada del solar on s’ha d’aixecar el nou equipament educatiu, que estarà situat entre la carretera de Cirera, el carrer d’Aristòtil i el tanatori.

 

Responsables de l’Ajuntament, del Departament d’Ensenyament, de l’empresa pública de la Generalitat GISA, i de l’empresa constructora COMSA EMTE van signar el passat divendres, 27 d’abril, l’acta de replanteig de la primera fase de les obres, que segons el document estarà acabada el 7 de setembre de 2012.

 

L’empresa constructora COMSA EMTE, a qui GISA ha encarregat la construcció del nou edifici, ha iniciat ja la neteja i esbrossada dels terrenys, i té previst fer a continuació els moviments de terres que siguin necessaris per l’inici de la fonamentació de l’edifici.

 

Amb motiu de l’inici dels treballs, l’alcalde, Joan Mora, acompanyat del regidor d’Ensenyament, Pere Galbany, i la regidora d’Obres, Núria Calpe, han visitat avui el solar on s’aixecarà l’escola.

 

L’alcalde ha agraït “la paciència dels pares” durant els anys que l’escola ha funcionat sense tenir edifici propi. També ha agraït la feina feta per “tots els tècnics que han treballat per fer possible totes les modificacions que s’han de hagut de fer en aquest projecte”, amb l’objectiu de “poder tenir un projecte que, en les actuals circumstàncies econòmiques, pugui estar enllestit en primera fase per Nadal”.

 

 

Dades del projecte

 

Els terrenys on es construeix el nou equipament ocupen una superfície de 7.869 m². L’escola, de dues línies, tindrà forma d’L, amb una alçada de planta baixa més un a la part més alta del terreny i de planta baixa més dos a la part baixa per adaptar-se al desnivell.

 

El segment de l’ela més curt correspondrà a l’edifici d’educació infantil i se situa a la part més alta de la parcel·la, de manera que les aules tinguin orientació sud-est. El segment més llarg de l’ela, alineat amb el carrer d’Aristòtil, serà per a primària, les dependències per al professorat, la cuina i d’altres serveis.

 

Els patis de jocs es situen a dues cotes diferents. El pati de primària i la pista esportiva ocupen la part més baixa del solar, en contacte amb la futura situació del carrer de Sòcrates, mentre que el pati d’infantil es situa a la cota superior, a la part alta de la parcel·la.

 

El cos del gimnàs és perpendicular a l’edifici principal de l’escola, es situa a la cota del pati inferior i actua com a transició entre els dos patis.

 

L’equipament tindrà una superfície total construïda de 4.087 m² en plantes baixa, 1a i 2a, mentre que les pistes poliesportives i els patis ocuparan una superfície urbanitzada de 3.545,96 m².

 

El projecte és obra del despatx Ramón Sanabria, arquitectes associats. La inversió prevista per la Generalitat en la construcció i posada en marxa de l’escola és de 5,19 milions d’euros.

 

 

Construcció en dues fases

 

L’escola s’aixecarà en dues fases: primer està previst construir l’edifici destinat als alumnes d’infantil (P3-P5) perquè aquests puguin traslladar-s’hi abans de Nadal. La resta de l’escola es preveu que estigui acabada pel juny de 2013.

 

Quan s’acabi l’obra, els dos edificis quedaran integrats en un de sol.

 

 

Ubicació provisional des del 2007

 

L’escola Marta Mata va començar a funcionar al setembre de 2007, instal·lada de manera provisional a l’edifici de l’escola Antonio Machado, que en aquell moment tenia espais disponibles. A l’octubre d’aquell mateix any, la Taula mixta de planificació de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Mataró van acordar la construcció del nou edifici.

 

El curs passat ja es van haver d’habilitar nous espais dins l’edifici de l’escola Antonio Machado per poder allotjar la totalitat d’alumnes dels dos centres, però el creixement lògic de les dues comunitats educatives fa inviable que les dues escoles puguin conviure al mateix espai a partir del curs vinent.