Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Prop de 300 persones s’inscriuen al registre d’afectats per les participacions preferents que s’enviarà al Síndic de Greuges

Escoltar

Prop de 300 persones s’inscriuen al registre d’afectats per les participacions preferents que s’enviarà al Síndic de Greuges

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha atès 434 consultes



L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament (avinguda de Puig i Cadafalch, 101) ha atès consultes de 434 persones afectades per l’afer de les participacions preferents a Mataró. D’aquestes persones, 197 han decidit presentar full oficial de reclamació en aquesta oficina per denunciar el producte financer en el que van invertir els seus estalvis per recomanació de diverses entitats bancàries de la ciutat.


 

Tal com va acordar el Ple a començament de març, l’Ajuntament ha creat un registre on els afectats es poden inscriure per donar compte de la seva reclamació al Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, en el qual ja hi ha apuntades 299 persones.

 

Les participacions preferents són valors emesos per una societat que no confereixen participació en el seu capital ni dret a vot als inversors. Tenen caràcter perpetu (no tenen venciment) i la seva rendibilitat no està garantida. Es tracta d’un instrument financer complex i de risc elevat, que es contracta a canvi d’un dividend fix anual, però en el que es pot perdre tot el capital invertit. En els últims anys, alguns bancs i caixes han ofert als seus clients l’adquisició d’aquest complex producte financer, alguns dels quals no eren conscients dels riscos existents, que s’han fet palesos quan el mercat ha començat a registrar pèrdues.

 

És dóna el cas que s’han venut participacions preferents a persones que desconeixien que, en cas de pèrdues de la companyia no obtindrien dividends i, a més, no tenien garantida la recuperació de la inversió inicial, que en alguns casos podien ser els estalvis de la vida. Existeix una normativa que des del 2007 regula com ha de ser la informació que els bancs i caixes han de donar sobre aquests productes financers complexos i han d’avaluar si els seus clients entenen el que estan contractant.