Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Augmenta el nombre de turistes estrangers que visiten Mataró

Escoltar

Augmenta el nombre de turistes estrangers que visiten Mataró

Presentades les dades de balanç de la temporada turística

El nombre de viatgers que han pernoctat a Mataró durant els mesos de juny, juliol i agost de 2013 ha estat de 30.471, dels quals el 62,9 % són estrangers (19.186). Les dades del balanç de la temporada turística indiquen que el turista estranger s’ha incrementat un 4,2 % en l’últim any, fet que ha compensat una lleugera davallada del visitant provinent de la resta de Catalunya o d’Espanya.


 

                        Total viatgers              Estrangers               Hotels              Càmping         

 

2013                30.471                        19.186                        20.373             10.098

2012                30.409                        17.864                        21.020               9.389

 

Un total de 20.373 viatgers s’han allotjat a la ciutat, dels quals un terç ho han fet al Càmping Barcelona, que presenta un clar predomini del turista estranger (91,32 %). Els resultats d’ocupació per a aquest establiment han estat bons, ja que ha tingut 709 viatgers més que l’any anterior. 

 

La temporada turística ha estat safisfactòria per als 4 hotels de la ciutat (NH Ciutat de Mataró, Castell de Mata, Ibis i Atenea Port Mataró), que han experimentat un lleuger increment del percentatge d’ocupació, que s’ha situat en el 62,09 % mentre que l’any passat va ser del 59,17 %. Cal tenir en compte que enguany hi havia un establiment hoteler menys, l’Hotel Colón, que va tancar la seves portes la primavera passada.

 

Pel que fa a les pernoctacions, als 4 hotels se n’han produït 48.328 i al càmping 48.584. L’estada mitjana del turista a aquest darrer establiment s’ha incrementat lleugerament, passant de 4,72 a 4,81 dies de mitjana, mentre que als hotels s’ha registrat una lleugera reducció de les estades, passant de 2,41 a 2,37 dies de mitjana.

 

Per mesos, el de major nombre de visitants ha estat juliol, amb 11.002 viatgers, seguit d’agost, amb 10.766. Els hotels han registrat major nombre de visitants al juliol (7.513) , mentre el càmping els ha tingut a l’agost (4.089).

 

 

Campanyes de difusió

 

L’Ajuntament ha introduït enguany novetats en les accions de promoció turística a través de la campanya de comunicació “Visit Mataró”, consistent en l’edició d’un nou fulletó concebut per reforçar el coneixement de l’oferta cultural, nàutica, comercial i lúdica de la ciutat. Es va crear un minisite i es van editar 60.000 exemplars del fulletó, que es va repartir a totes les oficines de turisme del Maresme i a hotels i càmpings, especialment els de l’Alt Maresme. També s’ha distribuït a l’estació de Renfe i a les oficines de turisme del Vallès, Osona, i al Palau Robert i l’Aeroport de Girona.

 

Entre la resta de novetats hi ha hagut la incorporació del rus com a idioma a la ruta audioguiada i la difusió del vídeo promocional de la cançó “Reina del Maresme”, que ha tingut més de 37.000 visualitzacions a You Tube.

 

 

Servei d’informació turística

 

El Servei d’informació turística per a la temporada d’estiu 2013 s’ha centralitzat a l’Oficina de Turisme situada a l’Ajuntament (La Riera, 48).

 

La Direcció de Promoció Econòmica estima que el bon funcionament i la distribució de la campanya informativa als establiments hotelers, càmpings i altres oficines de turisme han fet reduir el número d’usuaris de l’oficina, que entre l’1 de maig i el 15 de setembre han estat 7.164. En el mateix període de l’any passat es van registrar 9.189, és a dir, un 22,03 % més.

 

En la tònica del que ha passat amb els viatgers allotjats als hotels, l’Oficina de Turisme ha experimentat un increment d’un 3,45 % dels estrangers respecte l’any passat. En concret, un 19.92 % dels usuaris (1.427) són estrangers. La majoria provenen de França (46,74 %), seguits molt de lluny dels Països Baixos (9,32 %), Alemanya (7,15 %), Rússia (5,68 %), el Regne Unit, i Itàlia, i Bèlgica.

 

De totes maneres, la major part dels usuaris continuen sent catalans (76,66 %), provinent del Maresme, el Barcelonès, el Vallès Oriental, el Vallès Occidental, el Baix Llobregat i La Selva. Finalment, un 3,42 % provenen d’altres comunitats autònomes, bàsicament del País Basc i la Comunitat de Madrid, seguits de la Comunitat Valenciana, Canàries, Andalusia i Aragó.

 

 

Visites guiades

 

Entre els recursos oferts a l’Oficina de Turisme, destaca la cartera de rutes i visites guiades, que ja arriben a 13 i en la major part són gratuïtes, a excepció de la ruta Puig i Cadafalch Mataró-Argentona, la ruta Triangle modernista al Maresme i les rutes concertades per a grups que tenen un preu públic.

 

Un total de 1.956 persones han realitzat alguna de les rutes i visites guiades entre l’1 de maig i el 15 de setembre, un 8,38 % menys que l’any 2012. D’entre totes destaca la visita audioguiada al conjunt barroc dels Dolors, que ha estat feta per 560 persones; la visita a la vil·la romana de Torre Llauder, que han fet 237 persones; i la ruta audioguiada per Mataró, que han fet 345 persones.