Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Policia Local posa en marxa una comissaria mòbil

Escoltar

La Policia Local posa en marxa una comissaria mòbil

Es podrà ubicar a qualsevol punt de la ciutat i en qualsevol horari

La Policia Local posarà en marxa al novembre la nova Oficina Mòbil d’Atenció Ciutadana, una comissaria mòbil que permet la recepció de denúncies dels ciutadans i que pot funcionar com a lloc de comandament en situacions d’emergència o serveis especials. La regidora de Via Pública, Núiria Calpe, ha presentat avui el vehicle als mitjans de comunicació.

 

La comissaria es podrà ubicar en qualsevol punt de la ciutat i en qualsevol horari. Les seves funcions seran:

 

• Incrementar la percepció de presència policial en aquells indrets i horaris que es considerin adients, ja sigui per tractar-se d’ubicacions amb molta concentració de persones o llocs de pas –mercats setmanals, però també en places o carrers molt transitats– o per atendre necessitats estacionals –a l’estiu, als entorns del passeig marítim, port i platges. Inicialment s’ha fet uns previsió d’una seixantena d’ubicacions que es consideren adients per a la col·locació de la comissaria, en funció de les necessitats operatives de cada moment.

 

• És una oficina mòbil de recepció de denúncies penals i administratives. Pel que fa a les denúncies penals, es podran recollir denúncies per robatoris o furts a la via pública, a l’interior de vehicles o a l’interior d’habitatges o establiments, per sostracció o furts de vehicles, o per danys. Es tramitaran denúncies administratives per infraccions de la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, per la intervenció d’armes, en matèria de gossos potencialment perillosos, i es podran fer denúncies i gestions d’objectes perduts/trobats.

 

• És una oficina mòbil d’atenció ciutadana i entrevistes del policia de barri.

 

• També pot ser utilitzada com a oficina de comandament avançat en situacions d’emergència i macroserveis –per exemple, per dur a terme el dispositiu periòdic i conjunt amb Mossos d’Esquadra de control de les zones d’oci (Dispositiu Marca) –.

 

La comissaria mòbil es posarà en funcionament a partir del 5 de novembre a mig rendiment per compatibilitzar el servei operatiu amb la formació que s’està impartint als agents.

 

A partir del 12 de novembre es preveu que funcioni a ple rendiment.

  

 

Característiques del vehicle

 

La Policia Local de Mataró és dels pocs cossos de seguretat municipals que disposen d’una comissaria mòbil a tot l’Estat. Lleida i Sant Sebastià són altres municipis amb vehicles destinats a aquestes funcions.

 

La comissaria està dotada amb l’equipament informàtic necessari per atendre la recepció i tramitació de denúncies (ordinador portàtil, impressora, router 3G, connexió Wi-Fi). També disposa d’un globus d’il·luminació amb generador propi, nevera per a la conservació de proves/mostres i lavabo.

 

El vehicle és un Ford, preparat i equipat per l’empresa carrossera Bergadana. Ha tingut un cost de 64.000 €.

 

La singularitat de la nova comissaria mòbil va fer que estigués exposada recentment durant la celebració del Saló Internacional de la Seguretat Vial i l’Equipament per a Carreteres, que s’ha celebrat a Madrid aquest mateix mes d’octubre.

 

 

El Pla de Seguretat Local

 

La posada en marxa de la nova comissaria mòbil era una de les accions previstes del nou Pla de Seguretat Local. En concret, forma part d’una de les principals línies d’actuació, augmentar la sensació de seguretat als barris, tot i que s’hi podrà instal·lar a qualsevol punt de la ciutat on es consideri convenient i en qualsevol horari. 

 

El nou Pla de Seguretat Local, el tercer de Mataró, es va posar en marxa el passat mes de febrer. El Pla tindrà vigència per al període 2013-2015 i, a part de la posada en marxa de la comissaria mòbil, preveu noves accions en l’àmbit de la seguretat ciutadana.

 

Per exemple, el maig passat es va posar en marxa el Mapa d’actuació de la Policia Local, una eina informàtica que permet consultar per Internet les gestions realitzades pels agents a la ciutat. El Pla també preveia l’elaboració de plans de seguretat específics per als barris –que a partir del passat mes de maig van suposar actuacions específiques als barris de Cerdanyola, Rocafonda i el Palau–, així com per a les necessitats específiques de l’estiu.

 

Altres accions que ja s’han començat a executar són incrementar la vigilància específica de determinats negocis, com els establiments de compra-venda de joies i or o els locutoris. La creació d’una unitat canina i estudiar la instal·lació de videocàmeres de seguretat en espais públics a la via pública són altres accions previstes al Pla de Seguretat, en aquest cas pendents d’execució per als propers anys.