Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un grup d’empresaris de Mataró viatja a Florida a la recerca d’oportunitats de negoci

Escoltar

Un grup d’empresaris de Mataró viatja a Florida a la recerca d’oportunitats de negoci

L’estada la promou el parc TecnoCampus en el marc de l’acord de col·laboració per l’intercanvi d’experiències amb el Research Park de Florida

Un grup de cinc empreses de Mataró i una de Girona es troben de viatge aquesta setmana a Florida a la recerca de noves oportunitats de negoci. El viatge es va iniciar ahir i durant els pròxims sis dies es reuniran amb clients potencials, distribuïdors, possibles col·laboradors, inversors i organismes de finançament privats que els pugui obrir camí en el mercat nord-americà.

 

L’estada als Estats Units la promou el parc TecnoCampus, que recentment ha establert un acord de col·laboració per a l’intercanvi d’experiències amb el Research Park de la Florida Atlantic University. Les empreses participants en aquesta missió són Alooha, Mar&Nua Barcelona, Unisport, Linkm, Guitare i Tramontana.

 

L’objectiu de la missió és provocar que cadascuna d’aquestes empreses tinguin l’opció de presentar els seus projectes a diversos actors del mercat nord-americà. L’agenda d’activitats dels pròxims dies està planificada al detall per tal que les trobades de les empreses catalanes es faci amb un públic específic que s’ha seleccionat prèviament.

 

Entre les empreses que formen part d’aquesta expedició n’hi ha de diversos sectors i també amb objectius diferents: recerca de clients, distribuïdors, socis o inversors. Unisport, per exemple, és una escola de negocis del sector esportiu que té dos anys de vida i, amb seu al TecnoCampus, ofereix formació en gestió empresarial aplicada al món de l’esport. Vol signar un acord amb alguna universitat de Florida a través de la qual poder desenvolupar algun dels seus programes de formació en gestió esportiva.

 

Una altra de les empreses que forma part de la missió és la línia de moda femenina Mar&Nua Barcelona, que presenta col·leccions ‘Prêt a Porter’ dirigides a dones amb corbes d’entre 20 i 45 anys que no es resignen a vestir moda de temporada. L’empresa ja rep una alta demanda del mercat nord-americà i té previst llançar aviat la seva primera botiga de roba a internet.

 

Altres empreses que participen són Alooha (publicitat), Limkm (consultoria en social media marketing), Guitare (moda femenina) i Tramontana, l’única de les empreses participants que no és de Mataró. Té seu a Girona i es dedica a l’automoció, a la fabricació de cotxes esportius de luxe a mida.

 

 

Connexió permanent amb Florida

 

Al marge d’aquesta missió, Mataró té des de fa poques setmanes una connexió empresarial permanent amb el sud de Florida. A través d’un acord entre el TecnoCampus i el Research Park de la Florida Atlantic University, empreses d’una i altra banda de l’Atlàntic poden fer estades gratuïtes de tres mesos per explorar sobre el terreny les possibilitats d’impulsar negocis a l’estranger.