Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament incorpora el Telegram com a canal de missatgeria instantània per relacionar-se amb els ciutadans

Escoltar

L’Ajuntament incorpora el Telegram com a canal de missatgeria instantània per relacionar-se amb els ciutadans

El WhatsApp del Servei d’Atenció Ciutadana té ja més de 6 mil usuaris i ha rebut més de 47.500 sol·licituds d’informació en un any i mig

L’Ajuntament de Mataró ofereix la possibilitat als usuaris del servei d’atenció ciutadana de relacionar-se amb l’administració local a través de Telegram, una aplicació de missatgeria instantània gratuïta a través d’Internet similar a WhatsApp. D’aquesta manera, l’Ajuntament amplia el servei innovador que ofereix des de l’abril de 2013 a través del telèfon 687 200 100 i que, de moment, ha sigut emprat per més de 6.376 usuaris diferents de WhatsApp.


 

En un any i mig, el servei d’atenció ciutadana ha rebut 47.556 missatges instantanis a través de WhatsApp, que plantegen sol·licituds d’informació que es gestionen des del telèfon 010 de dues maneres: a través de paraules clau (25.105) o de converses on line amb alguna de les operadores.

 

De tots els missatges rebuts, 13.917 corresponen, per exemple, a respostes automàtiques sobre el temps d’espera a les parades del transport públic. L’eina per gestionar aquestes respostes automàtiques a través de paraules clau la va desenvolupar de manera pionera el Netlab, centre de transferència universitat empresa del parc tecnològic TecnoCampus de Mataró. Des que es va posar en marxa, més de 40 institucions i empreses s'han interessat per ella.

 

Després de descarregar-se l’aplicació, que és gratuïta per tots els tipus de telèfons –iphone, android...- els usuaris poden adreçar-se al mateix telèfon que l’Ajuntament ja fa servir per WhatsApp, el 687 200 100.

 

L’Ajuntament fa ara una aposta per Telegram amb l’objectiu de garantir el servei de missatgeria instantània als usuaris d’smartphones.

 

Per l’administració, l’avantatge de Telegram respecte a WhatsApp és que l’aplicació està feta parcialment amb codi lliure, cosa que significa que qualsevol desenvolupador pot millorar-la i adaptar-la per crear la seva pròpia aplicació a qualsevol de les plataformes actuals, inclús a les tauletes. A aquest fet se li suma la circumstància que està incrementant notablement el número d’usuaris de Telegram respecte el primer operador de missatgeria instantània del món, que és WhatsApp, de manera que es pot començar a parlar d’una tendència a la migració en l’ús d’aquestes eines digitals.