Mataró Bus posa en marxa una campanya per millorar la seguretat dels usuaris i garantir el bon ús dels autobusos
Una monitora dóna consells i recorda als viatgers les normes d’utilització
Des d'avui 22 d’abril i durant un mes hi haurà una monitora a dins dels autobusos urbans de Mataró Bus que donarà assistència als usuaris amb l'objectiu d'orientar-los sobre els riscos als quals s'exposen si no tenen en compte les mesures de seguretat establertes. A més, a les parades es farà entrega de fullets que seran lliurats als viatgers amb informació sobre les normes bàsiques i recomanacions per a un adequat ús de l’autobús.
La campanya la duu a terme Mataró Bus, amb col·laboració amb la corredoria d’assegurances Willis.
L’assessorament, que durà a terme el monitor, se centrarà en quatre punts fonamentals: com comportar-se abans de pujar a l’autobús, quina és la millor manera per accedir, com estar dins del vehicle i com baixar.
La monitora estarà a bord dels autobusos durant un mes de 10.00 hores a 14.00 hores, a les principals línies on s’ha detectat un major nivell d'incidents, ajudant els viatgers en els seus recorreguts i oferint informació a les parades.
S’han editat 4.000 fullets que compten amb les normes bàsiques i recomanacions per a un adequat ús de l’autobús. A més d'especificar quin ha de ser el correcte comportament dels usuaris per viatjar més segurs, la guia també facilita informació per a persones que viatgen amb cadires de rodes i cotxes de nadons, així com aquells actes i comportaments que no estan permesos a dins d'un autobús per seguretat i respecte a la resta de viatgers.