Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Neix “El Joc de Mataró”, un joc de taula que reprodueix carrers, comerços i indrets representatius de la ciutat

Escoltar

Neix “El Joc de Mataró”, un joc de taula que reprodueix carrers, comerços i indrets representatius de la ciutat

Hi surten la Nau Gaudí, Laia l’Arquera, el tramvia, la plaça Gran, la Casa Coll i Regàs, la Basílica de Santa Maria i l’Escorxador

L’emprenedor lleidatà Enric Cervera ha creat ‘El Joc de Mataró’, un divertit joc de taula ambientat a la ciutat, on els jugadors poden recórrer els carrers que coneixen de primera mà, parar-se als establiments on compren gairebé cada dia i, fins i tot, comprar-los. La mecànica i el funcionament d’aquest joc per gaudir en família és una barreja entre el ‘Monopoly’ i el ‘Joc de l’Oca’: consta d’un tauler amb els principals carrers de la ciutat, les botigues mataronines de tota la vida i els indrets i monuments més representatius, i també de targetes, sis fitxes-personatge i un parell de daus.


 

L’Ajuntament dóna suport a la difusió d’aquesta iniciativa com a eina de promoció de ciutat, per la qual cosa el regidor de Promoció Econòmica, Miquel Rey, ha participat aquest migdia a la presentació del joc, que ha tingut lloc a la nau Gaudí, un dels llocs que hi està representat. També hi surten al tauler Laia L’Arquera, el tramvia de la plaça de Granollers, el mercat municipal de la plaça Gran, la Casa Coll i Regàs, la Basílica de Santa Maria i el recinte de l'Escorxador.

 

El “Joc de Mataró” té un preu de venda al públic recomanat de 25 € i, de moment, està a la venda a la Llibreria El Tramvia, Pinmat, Somnis, Casabella, Batlle Fotògraf, El Món de l’Esquitx, Buc de Llibres, El Osito i Abacus. Inicialment es fa una tirada de 2.000 jocs i com a campanya de comercialització es posen anuncis publicitaris als mitjans de comunicació locals. A més, el promotor del joc cedeix exemplars gratuïts a 42 centres escolars (escoles i instituts) i a 13 casals d’avis de Mataró perquè petits i grans puguin començar a gaudir-ne.

 

Les empreses que apareixen i participen a ‘El Joc de Mataró’ ho fan mitjançant alguna de les següents tres vies: amb un local físic ubicat als carrers del plànol, amb una targeta d’activitat, o amb un opi  al tauler. Segons Enric Cervera, els comerços mataronins gaudeixen d’un gran impacte de marca, són protagonistes del joc i capten l’atenció de les famílies, potencien la imatge d’implicació amb la ciutat, aconsegueixen un impacte promocional intemporal i d’alta qualitat, utilitzen un element promocional innovador i personal i formen part de la vida dels futurs consumidors de la ciutat.

 

La primera iniciativa d’aquest empresari va ser el 2010 amb “El Joc de Lleida”, del qual se n’han venut ja més de 3.000 unitats. El de Mataró és el 6è projecte de ciutat que tira endavant.