Reforç de les comunicacions al Maresme amb tres nous autobusos d’Empresa Casas

La renovació d’un dels vehicles permet guanyar 6 places assegudes a la línia Mataró-Barcelona per autopista

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, i el president de Moventis, Miquel Martí, juntament amb l’alcalde de Mataró, Joan Mora, i la regidora de Via Pública, Núria Calpe, han presentat avui els tres nous autobusos que s’incorporen a la flota d’Empresa Casas amb l’objectiu de millorar les connexions en transport públic des del Maresme; en concret, entre Mataró i la ciutat de Barcelona. La presentació ha tingut lloc a l’Espai firal del parc Central de Mataró.

 

Els nous vehicles renovaran autobusos ja existents i suposen una inversió realitzada per Empresa Casas de 760.000 €. A partir d’avui, dos dels autobusos Iveco Crossway de 12 metres i 50 places assegudes s’incorporen a l’itinerari regular que actualment connecta diverses poblacions del Maresme amb la ciutat de Barcelona a través de l’N-II (línia C-10). Per la seva banda, l’autobús articulat Volvo Sunsundegui s’incorpora a la línia directa que uneix Mataró amb el centre de Barcelona per autopista en 35 minuts (línies C1 i C2). Amb aquest model d’autobús articulat es guanyen 6 places assegudes, fins a assolir els 71 passatgers asseguts, una millora qualitativa tenint en compte l’alta densitat d’utilització d’aquesta línia.

 

Els tres autobusos estan equipats amb plataforma i espai reservat per garantir els desplaçaments i l’accés al transport públic de totes les persones amb mobilitat reduïda (PMR). Dues de les noves unitats han estat carrossades per Crossway Le i són del fabricant Iveco. L’altra unitat és de la marca Volvo i ha estat carrossada per Sunsundegui. Totes les unitats són d’última generació en requisits mediambientals i compleixen amb la normativa EURO V de la Unió Europea a través de la utilització d’UREA (AdBlue), per tal de reduir les emissions d’òxid de nitrogen i partícules.

 

En matèria de seguretat, els tres autobusos incorporen un sistema antiincendis que detecta la temperatura del motor a través d’uns sensors col·locats a la part posterior de l’autobús i, en cas de temperatures elevades, expulsa un líquid a pressió similar al d’un extintor. A més, el sistema incorpora tots els components de seguretat de la frenada amb portes obertes, plataforma desplegada, ABS, ASR i control d’estabilitat Esp. Tots els autobusos porten càmeres de seguretat per al conductor per a la marxa enrere i per a la segona porta.