Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El nou bus exprés.cat entre Mataró i Barcelona oferirà 48 noves expedicions de dilluns a divendres des del 2 de febrer

Escoltar

El nou bus exprés.cat entre Mataró i Barcelona oferirà 48 noves expedicions de dilluns a divendres des del 2 de febrer

Suposa la reconversió de les línies C1 i C2 actuals, amb les mateixes parades, més places i noves prestacions

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat posarà en servei el 2 de febrer la nova línia de la xarxa de bus exprés.cat que connectarà Mataró amb Barcelona. La implantació es durà a terme en dues fases: aquesta primera, en què s’incrementaran en 48 el nombre d’expedicions de les actuals línies C1 i C2, i una segona, que es realitzarà abans d’aquest l’estiu, en què se substituiran 5 dels vehicles actuals per altres 5 amb més capacitat.

 

Així, un cop totalment implantada oferirà 1.500 places més cada dia. L’e11: Barcelona-Mataró serà la setzena línia d’aquestes característiques que s’implanta a Catalunya i l’onzena de la demarcació de Barcelona. El nou servei de bus ràpid reforçarà les hores punta del matí, migdia i tarda per garantir que tots els viatgers puguin anar asseguts. El Barcelona-Mataró és un dels corredors amb més demanda de tot Catalunya. Transporta anualment més d’1,25 milions de viatges.

 

 

Les mateixes parades de les actuals C1 i C2

 

El 2 de febrer s’implantarà la primera fase del bus exprés de Mataró. Les línies C1 Barcelona-Mataró Centre (800.000 viatgers/any) i C2 Barcelona-Mataró Nord (450.000 viatgers/any), que circulen per l’autopista C-32, es reconvertiran en les noves línies exprés e11.1 i e11.2. Aquests dos serveis, amb una ocupació mitjana de 36,18 viatgers/expedició, mantindran les mateixes parades però milloraran la seva oferta amb un total 48 noves expedicions de dilluns a divendres.

 

En concret, les millores seran:

 

- La línia e11.1 (antiga C1) passarà de 40 expedicions sentit Barcelona i 35 sentit Mataró a 50+52 expedicions (increment de 10+17 expedicions) de dilluns a divendres, excepte agost.

 

- La línia e11.2 (antiga C2) passarà de 28 expedicions sentit Barcelona i 26 sentit Mataró a 39+36 expedicions, de dilluns a divendres, excepte agost. Això suposa un increment d’11+10 expedicions.

 

Per tant, la nova oferta conjunta passarà de 68+61 expedicions a 89+88 expedicions (increment de 21+27). Per poder donar resposta a aquest increment d’oferta, de l’operador CASAS del grup SARBUS, es posen en circulació 2 nous vehicles de 15 metres.

 

La segona fase, que es durà a terme abans de l’estiu, permetrà incrementar la capacitat dels vehicles de la flota. Se substituiran 5 vehicles convencionals de 12 metres per 5 vehicles de més capacitat. En concret, s’incorporaran 2 autobusos nous articulats i 3 vehicles de 15 metres, oferint més places als usuaris. Quan la línia estigui totalment implantada oferirà 1.500 noves places diàries, entre les noves expedicions i els nous vehicles.

 

La xarxa exprés.cat també incorpora altres millores, com la informació als usuaris. En aquest sentit, està previst instal·lar durant aquest primer semestre 6 nous panells d’informació en temps real a les principals parades de Mataró, a més d’aprofitar els dos panells que hi ha actualment a la ciutat. Aquesta actuació es durà a terme amb l’Ajuntament de Mataró. L’exprés de Mataró també tindrà premsa gratuïta a bord i el wifi s’anirà implantant progressivament als vehicles durant el primer semestre de 2015. Tots els vehicles seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i estaran integrats sota una mateixa imatge corporativa, exprés.cat, que aporta visibilitat al servei i facilita als usuaris la seva ràpida identificació.

 

 

40 línies de bus exprés arreu de Catalunya

 

La xarxa d’altes prestacions ‘exprés.cat’ s’implanta progressivament a Catalunya des de la tardor de 2012. Està formada per 40 línies interurbanes que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total.