Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’alcalde presenta un document que detalla la situació en què es troba l’Ajuntament per facilitar el traspàs de govern

Escoltar

L’alcalde presenta un document que detalla la situació en què es troba l’Ajuntament per facilitar el traspàs de govern



L’alcalde, Joan Mora, ha presentat aquest migdia en roda de premsa un document que pretén donar una informació clara, precisa i veraç sobre la situació de l’Ajuntament i dels seus ens dependents per tal de facilitar al nou consistori una radiografia clara de la situació actual per a la presa de decisions.


 

L’alcalde ha comparegut acompanyat del Coordinador general de l’Ajuntament, Francesc Esteve, poc després d’informar-ne a la junta de portaveus i ha explicat que, a part dels grups municipals, el lliurarà també el document als partits que han aconseguit representació municipal a les Eleccions Municipals del 24 de maig. Dimecres que ve, segons ha anunciat, mantindrà una trobada institucional amb el candidat de la llista més votada, David Bote (PSC), per traslladar-li tant el document com per explicar-li la previsió d’agenda d’actes de l’alcaldia.

 

Un cop formalitzada la comunicació a tots els grups municipals, el document es penjarà al web municipal www.mataro.cat perquè qualsevol persona el pugui consultar.

 

El document conté 3 nivells d’informació: econòmica, organitzativa i temes pendents a afrontar a curt o mig termini.  

 

Entre la informació recopilada hi ha: la composició del Grup Ajuntament, l’organigrama, la plantilla, el resultat pressupostari 2014, la liquidació 2014, l’estat del deute de la Generalitat, l’evolució de l’endeutament (2011-2014), l’estat d’execució del pressupost, les pòlisses de tresoreria, les línies de confirming, el pagament als proveïdors, els plans de sanejament i estabilitat pressupostària.

 

També hi figura una enumeració dels temes importants pendents de resoldre amb data juny 2015 i la previsió de temes que s’hauran d’afrontar durant el segon semestre de l’any. A més, el document conté un índex de contractes de serveis, concessions demanials o gestió de serveis públics en vigor i una llista dels recursos contenciosos administratius, demandes civils, laborals o penals en tràmit.

 

Finalment, el document conté com a annexos el Codi Municipals, que inclou reglaments i ordenances vigents a l’Ajuntament; les auditories de les empreses públics, fundacions, EPES i Consorcis; els possibles escenaris estudiats per l’establiment de l’IBI de l’any 2016; la relació de les actuacions més urgents que s’han d’afrontar de manteniment i millora d’equipaments públics, esportius i escolars, i també a la via pública; la Memòria 2014 del Consell Econòmic i Social de Mataró i una relació dels immobles que les entitats bancàries han cedit per a la borsa de lloguer social.