Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró participa al Congrés de Govern Digital

Escoltar

Mataró participa al Congrés de Govern Digital

Presenta l’experiència del Servei d’Atenció Ciutadana a través de Telegram

Mataró participa demà, dimecres 21 de gener, al primer Congrés de Govern Digital, que organitza la Generalitat i el consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC) al Palau de Congressos de la Fira de Barcelona. El Congrés pretén ser un espai de trobada i d’intercanvi de coneixement, amb experiències i debat sobre les infraestructures que han de permetre una bona governança i una gestió pública eficient, estructurant una administració oberta i innovadora que doni resposta real a les demandes i expectatives de la societat. 


 

El coordinador de l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament, Josep Pocurull, participarà demà, a les 16 h, a la ponència titulada “Serveis públics al mòbil: una realitat ben present”, on descriurà l’experiència del Servei d’Atenció Ciutadana a través de missatgeria mòbil. A la mateixa ponència hi participen també Ricard Mateu, responsable de la Unitat de Mobilitat del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat, i Joan Cornet, director de mHealth Competence Center- Mobile World Capital Barcelona.

 

L’Ajuntament de Mataró és pioner en la implantació de canals de missatgeria instantània per relacionar-se amb els ciutadans a través dels telèfons mòbils anomenats smartphones (amb connexió a Internet). El juliol de 2013 obre el WhatsApp a través del 687 200 100 i el novembre de 2014 posa en marxa el Telegram a través del mateix número. L’Ajuntament de Mataró aposta per aquest segon sistema i s’ha passat a Telegram perquè descarregar-se’l és gratuït i funciona amb programari lliure, igual que el mateix web mataro.cat.  

 

Aquest servei ofereix la possibilitat d’obtenir informació, presentar queixes/suggeriments i fins i tot realitzar alguns tràmits (volant de padró, targeta de la deixalleria, recollida de trastos vells o cita prèvia...).

 

El servei s’ofereix per dues vies: a través de la utilització de paraules clau o a través de converses amb directes amb les operadores telefòniques del 010, el telèfon d’atenció ciutadana de l’Ajuntament. La primera via proporciona informació donant respostes automàtiques 24 h al dia i la segona està subjecta a l’horari del servei d’atenció telefònica del 010.  

 

La missatgeria instantània de l’Ajuntament es desenvolupa gràcies al Netlab, el centre de transferència universitat-empresa del TecnoCampusMataró.