Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró participa al Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics

Escoltar

Mataró participa al Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics

El coordinador de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró, Josep Pocurull, presenta demà al V Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics el servei d’atenció ciutadana a través de missatgeria instantània.


 

Al Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics, que té lloc a la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre de Madrid, hi assisteixen més de 700 persones interessades en conèixer els projectes més innovadors que es desenvolupen a les administracions locals, autonòmiques o estatals.

 

L’Ajuntament de Mataró és pioner en la implantació de la missatgeria instantània per relacionar-se amb els ciutadans a través dels telèfons mòbils anomenats smartphones (amb connexió a Internet). El juliol de 2013 obre el WhatsApp a través del 687 200 100 i el novembre de 2014 posa en marxa el Telegram a través del mateix número. L’Ajuntament de Mataró s’ha passat a Telegram perquè descarregar-se’l és gratuït i funciona amb programari lliure, igual que el mateix web mataro.cat.  

 

Aquest servei ofereix la possibilitat als usuaris d’obtenir informació, presentar queixes/suggeriments i fins i tot realitzar alguns tràmits (volant de padró, targeta de la deixalleria, recollida de trastos vells o cita prèvia...).

 

El servei s’ofereix per dues vies: a través de la utilització de paraules clau o a través de converses amb directes amb les operadores telefòniques del 010, el telèfon d’atenció ciutadana de l’Ajuntament. La primera via proporciona informació donant respostes automàtiques 24 h al dia i la segona està subjecta a l’horari del servei d’atenció telefònica del 010.  

 

La missatgeria instantània de l’Ajuntament es desenvolupa gràcies al Netlab, el centre de transferència universitat-empresa del TecnoCampusMataró.