Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El conseller Josep Rull visita els nous enllaços de l'autopista C-32 a Mataró

Escoltar

El conseller Josep Rull visita els nous enllaços de l'autopista C-32 a Mataró

La remodelació dels accessos 99 i 100 ha suposat una inversió de 7,2 milions d’euros

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat aquest divendres els accessos de l’autopista C-32 a Mataró i Argentona (Maresme) que s’han remodelat recentment, juntament amb l’alcalde de Mataró, David Bote i el conseller delegat d’Abertis, Francisco Reynés. La remodelació dels enllaços 99 i 100, que va entrar en servei el juliol, ha suposat una inversió de 7,2 milions d’euros.

L’actuació, dins del pla d’inversions acordat entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i la concessionària Invicat (Abertis), ha millorat les connexions de l’autopista cap al centre de Mataró, la C-60, l’Hospital Comarcal i el centre comercial Mataró Parc.

La remodelació a l’enllaç 100 (Mataró Oest) afavoreix la fluïdesa del trànsit, en especial en hores punta, tant en les connexions amb el tronc de l’autopista com en els moviments en tot aquest entorn:

• La calçada sentit Blanes té un nou vial distribuïdor, com a bifurcació de la sortida de l’autopista, que passa a diferent nivell per sota la rotonda de la plaça de França. Dóna accés a la trama urbana de Mataró per mitjà d’una sortida a l’altura de la carretera de Cirera i condueix el gruix de vehicles que es dirigeixen cap al centre comercial Mataró Parc o a l’hospital a través del Torrent de les Piques. Així mateix, un nou ramal d’entrada des de la rotonda de la plaça de França millora l’accés a l’autopista en sentit Blanes.

• A la calçada sentit Barcelona s’ha desdoblat el ramal de sortida de l’autopista, per incrementar-ne la capacitat i reduir la congestió de vehicles al tronc de l’autopista en hores punta. A més, la rotonda de la plaça de la Gran Bretanya té un nou ramal d’accés a l’autopista, que s’afegeix al que ja existia, que s’ha convertit en un carril directe d’incorporació. Aquesta solució segrega els moviments i proporciona un accés més àgil a l’autopista i una major seguretat per als usuaris.

• A l’accés al centre comercial s’ha creat un itinerari segregat per al trànsit des de la rotonda de la plaça França fins a Mataró Parc, que discorre pel pont sobre l’autopista entre aquesta i la rotonda de la plaça de la Gran Bretanya. Paral·lelament, s’ha construït una nova passarel·la per a vianants que creua per sobre l’accés existent a la calçada sentit Montgat de l’autopista.


Millora de la sortida 99

L’actuació també inclou la millora de l’enllaç 99, a Argentona, per afavorir la circulació cap al centre de Mataró des de la calçada en sentit Blanes de l’autopista. Així, una nova rotonda permet que els vehicles que surten de l’autopista s’incorporin a la C-60 en sentit mar, tot arribant a Mataró a través de la Via Sèrgia.

D’aquesta manera, s’han diversificat els punts d’accés a la ciutat des de l’autopista, tot millorant-ne les condicions de servei i facilitant la mobilitat interna del nucli urbà de Mataró i de les poblacions properes.