Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El taller d’educació al consum en jocs i joguines serà visitat per 17 escoles de la ciutat

Escoltar

El taller d’educació al consum en jocs i joguines serà visitat per 17 escoles de la ciutat

Alumnes de 5è de primària participen en el taller entre els mesos d’octubre i desembre



El regidor de Sanitat, Salut, Consum i Gent Gran Activa, Joan Vinzo, ha assistit avui, 1 de desembre, al taller d’educació al consum de jocs i joguines que organitza l’Ajuntament. L’activitat, que es realitza durant els mesos d’octubre, novembre i desembre al Centre Cívic Pla d’en Boet, ofereix elements de reflexió als infants davant del fet de comprar joguines i jocs. En aquesta edició, els alumnes de cinquè de primària de 17 escoles de la ciutat participaran d’aquesta activitat. 




El Servei de Salut i Consum de l’Ajuntament de Mataró ofereix aquest taller, que està conduït per monitors i monitores, des de l’any 1986. Les activitats estan distribuïdes de forma dinàmica i participativa perquè els infants puguin reflexionar sobre el consum de joc i joguines en base a la seva pròpia experiència. També es treballen altres aspectes, més enllà del consum, com són la construcció de gènere a través de la joguina i la violència a través del joc.




Dinàmica del taller


L’activitat transcorre al llarg de dos hores i mitja i es duu a terme entre les 9.30 h i les 12.00 h, al Centre Cívic del Pla d’En Boet, on s’instal·la una botigueta, on els alumnes poden triar i comprar joguines que es troben a la seva disposició i utilitzar els conceptes treballats durant el taller. Està previst que hi participin aproximadament uns 800 alumnes de 5è de primària.




L’activitat consisteix en una part pràctica i una teòrica, en el taller es fa un simulacre de compra on els alumnes compren amb una quantitat limitada d’euros una joguina que ells creguin que

pot ajustar a les premisses de les necessitats que esperen acomplir amb la compra, i paral·lelament a l’activitat pràctica, els alumnes treballen diferents conceptes teòrics relacionats amb el consum, com ara el consum responsable, la seguretat de les joguines, l’etiquetatge correcte, llocs on reclamar, necessitat del tiquet de compra, comprovació dels diners, igualtat de gènere, respecte al medi ambient i consum responsable.




Formar a consumidors


El dret a la informació i educació en temes de consum està reconegut en el Codi de Consum de Catalunya que diu que les administracions han de garantir-lo i vetllar per aquells col·lectius especialment protegits. En aquesta línia es planteja aquest taller perquè els infants són subjectes consumidors i també perquè es troben en una etapa d’adquisició d’hàbits i aprenentatges. El taller planteja aquesta educació en tres aspectes: la responsabilitat perquè els infants prenguin consciència de les conseqüències dels actes de consum; la crítica perquè aprenguin a actuar des de l’anàlisi i la reflexió; i l’actitud activa amb eines que els hi permetin prendre decisions i actuar.