Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament crea la Comissió Informativa Especial de Bon Govern, Ètica i Transparència

Escoltar

L’Ajuntament crea la Comissió Informativa Especial de Bon Govern, Ètica i Transparència

Té com a finalitat redactar un Codi ètic i impulsar mesures per fomentar la transparència

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir la creació de la Comissió Informativa Especial de Bon Govern, Ètica i Transparència. Aquest nou òrgan assumirà l’impuls i supervisió del projecte de bona governança i tindrà entre els primers encàrrecs elaborar una proposta de Codi ètic, bon govern i transparència.

 

La nova comissió estarà formada per un representant de cada grup municipal i la regidora no adscrita, amb vot ponderat en funció de la composició del Ple municipal. A més de la redacció del Codi ètic, la Comissió Informativa Especial impulsarà les mesures necessàries per implantar i fomentar la transparència en l’organització. També proposarà la composició i funcions del Comitè d’Ètica que haurà de vetllar pel compliment del codi que s’ha d’implantar.

 

El futur Codi ètic guiarà la conducta dels electes i personal directiu de l’Ajuntament i dels seus organismes i empreses, de manera que impliqui el conjunt de l’organització i condicioni les relacions de l’Ajuntament amb les empreses amb contractes públics o concessionàries de serveis municipals.

 

La comissió forma part del projecte pel bon govern, l’ètica i la transparència de l’Ajuntament de Mataró, presentat el passat mes de febrer i que planteja diferents actuacions, com la creació del Codi ètic i del Comitè d’Ètica, la posada en marxa del portal de transparència al web municipal, l’elaboració de la Guia per a la Contractació Socialment Responsable de l’Ajuntament o el projecte “L’Alcalde als barris”.

 

En el marc del projecte pel bon govern, l’alcalde, David Bote, també ha aprovat per decret la creació de la Comissió de Treball sobre Mitjans Públics de Comunicació Local, amb l’objectiu que aprovi un Reglament d’ús i accés als mitjans públics d’àmbit local i que constitueixi el Consell assessor dels mitjans locals públics. 

 

 

Altres comissions

 

També aquesta setmana s’ha aprovat per decret la creació de la Comissió de Treball del Pla Estratègic Mataró 2022, que neix de la voluntat d’impulsar un procés de reflexió estratègica de ciutat. Aquesta comissió farà el seguiment polític del desenvolupament del Pla en les seves diferents fases.

 

Així mateix, s’ha formalitzat la creació de la Comissió de Tarifació, integrada dins l’àrea de Serveis Centrals, Promoció Econòmica i Ocupació i formada pels representants de tots els grups municipals i regidora no adscrita i per tècnics responsables dels serveis de Benestar Social i Ingressos. Aquesta comissió impulsa una política de tarifació social i una fiscalitat el més progressiva possible dins dels límits de les competències municipals.