Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’alcalde encarrega un informe-auditoria de l’acompliment del contracte de neteja viària i recollida de residus

Escoltar

L’alcalde encarrega un informe-auditoria de l’acompliment del contracte de neteja viària i recollida de residus

L’alcalde, David Bote, ha demanat avui a la Gerència Municipal i a la Direcció de l’Àrea de Gestió de l'Espai Públic de l’Ajuntament que s’encarregui l’elaboració d’un informe-auditoria per analitzar el nivell d’acompliment del contracte del servei de recollida de residus, neteja viària i de platges.


 

La confecció de l’informe s’ha anunciat avui a la Comissió Informativa Municipal de Gestió de l’Espai Públic. L’estudi, que s’encarregarà a una empresa externa, ha d’estar enllestit en 3 mesos i del resultat se’n donarà compte novament en comissió informativa. Així mateix, l’alcalde ha demanat la concreció d’un conjunt d’actuacions complementàries que permetin millorar la transparència en relació a la informació vinculada a aquest servei.

 

En el passat Ple municipal el Govern municipal es va comprometre a donar informació actualitzada i detallada de la situació i estat del contracte, que és el de major quantia de l’Ajuntament. A més, l’informe que ara s’encarrega pretén resoldre possibles dubtes de l’opinió pública davant una presumpta mala praxis en el contracte del servei als ajuntament de Barcelona i Badalona.

 

El servei de recollida de residus, neteja viària i de platges es va adjudicar al 2014 a FCC per un termini de 8 anys i un import total de 61 milions d’euros. En el darrer Ple es va aprovar una modificació del contracte per introduir diferents millores en el servei, per la qual cosa el contracte modificat puja ara a 63.358.688 €.

 

L’Ajuntament ja havia anunciat a principis de novembre que modificarà el sistema de control de qualitat del servei per incorporar nous indicadors que s’ajustin més a les necessitats actuals, i augmentarà el personal propi destinat a inspecció. A més, està previst dissenyar i posar en marxa una nova campanya de sensibilització per reclamar la col·laboració ciutadana i combatre els comportaments incívics, i incorporar eines per facilitar la interacció dels ciutadans respecte a la detecció i resolució de les incidències a l’espai públic.