Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El nou mitjà públic Mataró Audiovisual s’ha inaugurat amb un matí de portes obertes

Escoltar

El nou mitjà públic Mataró Audiovisual s’ha inaugurat amb un matí de portes obertes

La programació començarà el proper dilluns 11 de setembre



Mataró Audiovisual, el mitjà nascut fruit de la integració de Mataró Ràdio i m1tv, s’ha inaugurat aquest matí 9 de setembre a les 11 h. La inauguració l'ha presidida l'alcalde, David Bote, acompanyat del president de Mataró Audiovisual EPE, Joaquim Fernàndez. Al llarg del matí hi ha hagut portes obertes per poder visitar les noves instal·lacions que estan ubicades a l’edifici universitari del TecnoCampus Mataró-Maresme (carrer de Tordera 37, edifici TCM 1, local 8). El nou mitjà començarà la seva programació pròpia el dilluns 11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya.


 

La fusió dels dos mitjans públics, acció prevista en l’Acord de Govern (2016-2019), té per objectiu guanyar en eficiència i eficàcia; mantenir i reforçar el model de comunicació de proximitat; incrementar la col·laboració amb el TecnoCampus per desenvolupar una cooperació acadèmica intensa; i crear un nou model que ha d’esdevenir un element de participació ciutadana que doni veu als col·lectius i entitats diverses en el marc del Reglament de Participació Ciutadana.

 

 

11 de setembre: programa especial d'inauguració

 

Mataró Audiovisual emetrà un programa inaugural l’11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya. Es tracta d’una edició especial del magazín “El Mirador”, que a partir de dimarts 12 de setembre s’emetrà cada matí per ràdio i televisió. Realitzat des de l’estudi/plató, el programa inaugural començarà a les 9 h i oferirà diversos continguts fins a les 12 h. El programa serà la carta de presentació del nou mitjà, inclourà entrevistes amb representants institucionals i professionals del mitjà i s’explicarà com serà la nova programació i la nova marca de Mataró Audiovisual, Mataró Ràdio i Mataró Televisió.

 

També comptarà amb una tertúlia periodística sobre la importància de la comunicació de proximitat, actuacions musicals de grups mataronins des de la plaça del TecnoCampus Mataró-Maresme i connexions amb la plaça de Rafael Casanovas, on tindrà lloc l’acte de l’Ofrena floral amb motiu de la Diada.

 

 

Una nova programació

 

La nova programació de Mataró Audiovisual s’ha treballat a partir de les conclusions d’una comissió d’assessorament formada per professionals de la comunicació. S’han tingut també en compte els hàbits de consum de l’audiència, que prioritzen la ràdio en la franja matinal i la televisió en la franja de vespre.

 

L’aposta matinal pivotarà sobre el nou magazín “El Mirador”, que s’emetrà de dilluns a divendres de 10 a 12 h. El magazín, que inclou tertúlies amb regidors i representants de la societat civil, entrevistes i seccions especialitzades, es farà des de l’estudi/plató, un nou estudi de ràdio equipat amb càmeres i realització televisiva que permet seguir el programa tant per Mataró Ràdio com per Mataró Televisió. La cobertura informativa de Mataró Ràdio inclou diverses edicions de l’Informatiu (8.30 h, 13.30 h i 19 h). També, de dilluns a divendres, de 9 a 10 h, s’emetrà el magazín radiofònic “Bon dia”, que comptarà amb la participació dels oients a través del telèfon.

 

La programació del vespre aposta per l’oferta televisiva i estrena el magazín informatiu “Mataró al Dia”,un programa d’una hora que inclou les diverses notícies que ha generat la jornada, però també l’anàlisi del tema més destacat del dia amb presència al plató del protagonista i/o el periodista que ha seguit la notícia. Entrevistes, connexions en directe amb l’actualitat de la ciutat i seccions com L’Enquesta i Arxiu TV, que recuperarà imatges dels últims 30 anys de la història mataronina, completen aquesta aposta per un nou format d’informatiu televisiu.

 

Una altra novetat són els programes que actuaran de complement en aquesta franja de vespre, que s’emetran primer per Mataró Televisió, però que també formaran part de la graella de Mataró Ràdio en altres franges horàries. Dilluns i divendres serà el torn dels esports amb “Carnet Esportiu”; dimarts s’emetrà l’espai de tertúlia “Calidoscopi”; dimecres serà el torn de les entrevistes en profunditat amb el programa “La Conversa”; i els dijous estaran reservats al magazín cultural “Traç de Cultura”.

 

Els esports seran els protagonistes del cap de setmana. Cada diumenge, a les 22 h, s’emetrà el programa “Diumenge Esports”, que es realitzarà des de l’estudi/plató i es podrà seguir simultàniament per ràdio i televisió. El programa repassarà l’actualitat esportiva del cap de setmana, amb resultats, classificacions, entrevistes als protagonistes, anàlisi... També durant el cap de setmana s’emetran partits dels principals equips de la ciutat. Es podran seguir en directe per Mataró Ràdio i també per streaming a través del web de Mataró Audiovisual.

 

Un altre aspecte important de la programació serà la col·laboració entre Mataró Audiovisual i el TecnoCampus Mataró-Maresme. Així, alumnes i professors del Grau de Mitjans Audiovisuals i altres graus universitaris del TCM aportaran continguts per ser emesos a través de l’espai “Laboratori Audiovisual”. Aquesta col·laboració vol divulgar la feina que es fa des dels diversos graus universitaris i l’activitat del Tecnocampus.

 

Finalment, la programació de Mataró Audiovisual manté l’aposta pels programes fets per col·laboradors, especialment a Mataró Ràdio, que disposa d’una àmplia i variada graella d’espais realitzats per entitats i particulars, amb una oferta de més de 80 programes diferents.

 



Nova marca i aposta per l'Internet

 

Per a aquesta nova etapa, Mataró Audiovisual estrena nova imatge de marca. El disseny ha anat a càrrec de DOC, agència de disseny i comunicació digital. La imatge vol potenciar el vincle que s’estableix entre les persones que viuen en un determinat territori i la necessitat de la comunicació. Així, el logo és un polígon irregular amb relleu com a metàfora de la diversitat que forma la societat.

 

El fons del logo de Mataró Audiovisual és negre i el nom apareix en lletres blanques. Mataró Ràdio es mostra sobre fons blau i el logo de Mataró Televisió ho fa sobre fons vermell. També, sobre fons verd, es mostra el nom de Mataró Digital, per evidenciar l’aposta per Internet, les xarxes socials i nou el web que dona accés a la programació de cada canal i la possibilitat de seguir-los en directe i a la carta, així com el portal de notícies.