Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei de Mediació Ciutadana celebra 15 anys amb dos actes oberts a tota la ciutadania

Escoltar

El Servei de Mediació Ciutadana celebra 15 anys amb dos actes oberts a tota la ciutadania

El 30 i el 31 de maig se celebraran dos “Vermuts amb història” que comptaran amb una exposició

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament compleix 15 anys i per celebrar-ho s’han organitzat dos “Vermuts amb història” oberts a tota la ciutadania amb l’objectiu de fer balanç de la feina realitzada i encarar el futur. Els dies 30 i 31 de maig, de 12h a 14h, es faran els vermuts al Centre Cívic Espai Gatassa i a la Biblioteca Antoni Comas, respectivament. 




En aquestes trobades, obertes a tothom, hi haurà una exposició amb testimonis, material audiovisual i gràfic per homenatjar i donar veu als principals protagonistes d’aquests anys. Un acte de reconeixement, una de les eines de gestió del conflicte, per celebrar el camí recorregut fins ara.




I aquesta celebració també vol ser un moment de transformació, un altre concepte sempre unit a la gestió del conflicte, que vol aplicar-se el mateix Servei de Mediació Ciutadana per generar un procés de canvi. El procés ha de sorgir d’un diàleg intern i extern però sempre compartit sobre quins nous reptes cal afrontar i amb quines eines per respondre les noves necessitats socials.






Escola Mediadora




Aquest 2017 també està d’aniversari l’Escola Mediadora que fa 10 anys, un projecte conjunt del Servei de Mediació amb les escoles que promou la Cultura de la Pau en la realitat quotidiana del món educatiu.






Balanç 2016




El Servei de Mediació Ciutadana compta amb un equip de 7 professionals i es troba situat, des del 2010, a l’avinguda President Lluís Companys, 21. Durant el 2016 es van atendre 663 casos, dels quals 532 eren nous expedients i 131 eren expedients oberts durant el 2015. Les xifres del 2016 són molt similars a les registrades l’any 2015 quan es van atendre 665 casos però suposen un increment del 9% respecte l’any 2014.




El nombre de persones beneficiàries directes del servei durant el 2016 ha estat de 3.110 persones mentre que la influència indirecta estimada de les intervencions ha estat de 7.946 persones.




Pel que fa a les tipologies dels conflictes, el major nombre registrat durant el 2016 són casos relacionats amb el consum hipotecari i de lloguer. Les relacions interpersonals, amb 145 casos, són el segon motiu de generació de conflictes seguit dels conflictes derivats a les comunitats de veïns (93), mediació familiar (89), activitats econòmiques (24), espais públics (7), temes escolars (18), incompliment de l’ordenança de civisme (14), organitzacions (2).




Les accions realitzades en relació als 663 casos del 2016 ascendeixen a 2.984, el que suposa una mitjana de 4,5 accions per cas.