Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament recull en el Catàleg de serveis totes les accions que porta a terme

Escoltar

L’Ajuntament recull en el Catàleg de serveis totes les accions que porta a terme

El document s’emmarca en el compromís pel bon govern, l’ètica i la transparència



El regidor de Serveis Centrals, Juan Carlos Jerez, i el gerent de l'Ajuntament, Antoni Merino, han presentat aquest dimarts 21 de març el Catàleg de serveis de l’Ajuntament. Es tracta d’un document que mostra el conjunt de serveis i activitats que gestiona el grup Ajuntament i recull a més les accions prioritàries o millores del Pla d’Acció 2017, del Pla de mandat 2016-2019, les propostes del Pla Estratègic Mataró 2022, així com la de la resta de plans i pactes estratègics de l’Ajuntament.

 


El Catàleg de serveis de l’Ajuntament és un producte que es publica en compliment de la llei de transparència i s’emmarca en el compromís del Govern (PSC, CiU) pel bon govern, l’ètica i la transparència. La seva publicació ha de facilitar a la ciutadania el coneixement de què fa l’Ajuntament, quins serveis ofereix, qui els ofereix, els costos...

 


Aquesta primera versió s’anirà actualitzant amb la incorporació de més informació que permetrà identificar millor els serveis que presta l’Ajuntament, dades econòmiques, indicadors de gestió, memòries anuals, etc. Tot plegat, amb l’objectiu de permetre un millor control democràtic de l’activitat municipal.

 


El catàleg està disponible al web municipal i al portal de la transparència.

 




Quina informació es pot trobar al Catàleg de serveis?


Les activitats recollides al catàleg es troben agrupades per ‘Serveis’ (unitats departamentals), que inclouen els ‘Acords i Línies de servei’ (conjunt d’activitats orientades a un mateix objectiu). Les línies de servei poden ser de tres tipus:

 


-Activitats regulars: actuacions que presta l’Ajuntament de manera periòdica.

 


-Projectes de millora: actuacions que tenen per finalitat millorar algun aspecte concret o assolir objectius estratègics de l’Ajuntament durant el 2017.




-Accions PAM o Accions clau: pactes, plans estratègics i actuacions prioritàries a executar el 2017.




Així doncs, les ‘Activitats regulars’ inclouen les actuacions que cada servei presta habitualment; i els ‘Projectes de millora’ i les ‘Accions clau’ donen resposta als compromisos adquirits pel Govern, derivats del procés participatiu i de la negociació amb els diferents grups municipals.




El document inclou 161 línies de servei i 990 activitats (667 accions que fa l’Ajuntament de manera regular, 237 projectes de millora previstos per aquest 2017 i 86 accions clau). El conjunt d’activitats, accions i projectes de millora es poden consultar per temes, per prioritats o per serveis.