Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina Local d’Habitatge recull les sol·licituds de renovació dels ajuts al lloguer

Escoltar

L’Oficina Local d’Habitatge recull les sol·licituds de renovació dels ajuts al lloguer

Properament s’obrirà la convocatòria per als nous sol·licitants

L’Oficina Local d’Habitatge està tramitant els ajuts per al pagament del lloguer que atorga l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya i a Mataró gestiona l’empresa municipal PUMSA.



La campanya s’ha iniciat amb la recollida de sol·licituds per a la renovació dels ajuts, que poden presentar aquelles persones que l’any 2016 ja en van ser beneficiàries i que segueixen complint els requisits per tramitar-los de nou.



El termini per renovar la prestació finalitza el 28 de febrer.



La quantia de la prestació és de 20 a 240 €/mes per a majors de 65 anys (prestacions permanents), i de 20 a 200 €/mes per a persones amb resolució favorable el 2016.



Els requisits per sol·licitar la renovació de la prestació són:



1. Acreditar la residència legal a Catalunya durant 5 anys, dos dels quals han d’ésser immediatament anteriors a la data de la sol·licitud.



2. Ser titulars del contracte de lloguer. En cas dels contractes amb efectes a partir de l’1 de juny de 2013, cal acreditar la seva inscripció i la fiança al Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes.



3. No disposar d’un habitatge de propietat, llevat que no disposin de l’ús i gaudi.



4. No pagar un lloguer mensual superior a 600 €.



5. Estar al corrent de pagament a data de la sol·licitud.



6. Pagar el lloguer per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, fer ingrés en compte o rebut emès per l’administrador de la finca (s’admet qualsevol entitat bancària).



7. Per a majors de 65 anys (prestacions permanents): no acreditar ingressos superiors a 2,35 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).



8. Per a perceptors del 2016: no acreditar ingressos superiors a 1,5 vegades l’IRSC.






Informació i tramitació dels ajuts




La informació sobre la prestació i els impresos necessaris es pot obtenir en un nou espai habilitat per l’Oficina Local d’Habitatge per atendre els sol•licitants (despatx 9 de la planta baixa de l’Edifici de Vidre, al carrer de Pablo Iglesias, 63), o bé a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró.

 


Els impresos també es poden descarregar a través dels webs www.pumsa.cat i www.mataro.cat



Finalment, cal lliurar la documentació necessària per poder tramitar l’ajut a l’Oficina Local d’Habitatge (planta primera, despatx 10, de l’Edifici de Vidre).



 


Convocatoria per a nous sol·licitants




Està previst que a partir de la segona quinzena de març s’iniciï la convocatòria per a nous sol·licitants, a l’espera de determinar els requisits a complir.



 


 


Resultat de la campanya d'Ajuts al lloguer de 2016



Durant el 2016, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar un total de 1.674 sol·licituds, de les quals 1.488 van ser favorables.



Del total de sol·licituds favorables, 546 perceptors han de tramitar la renovació durant aquesta primera convocatòria.