Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor oferirà assessorament legal sobre les clàusules terra

Escoltar

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor oferirà assessorament legal sobre les clàusules terra

Els lletrats són de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l'Ajuntament de Mataró (OMIC), integrada a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, oferirà, del 22 de juny al 28 de desembre, un servei específic d’assessorament per tal de donar resposta a les consultes generades per part de les persones consumidores que tinguin relació amb les clàusules terra i altres clàusules abusives relacionades amb els préstecs i/o crèdits hipotecaris. 




Aquest servei ha estat possible gràcies a un conveni que ha subscrit el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona i l’Il•lustre Col•legi d’Advocats de Mataró.Aquest servei s’ofereix per a totes les persones, que s’haguessin acollit o no, al sistema extrajudicial per recuperar els diners de les clàusules terra, que va regular el Reial Decret Llei, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl.


Aquest Reial Decret establia la possibilitat que les persones consumidores, sense necessitat d’haver d’anar a la via judicial, pugessin presentat una reclamació prèvia a l’entitat bancària, sol•licitant la devolució de les quantitats indegudament satisfetes pel consumidor en aplicació de les clàusules sòl.




El termini màxim perquè el consumidor i l'entitat arribessin a un acord i es poses a disposició de la persona consumidora la quantitat a retornar era de 3 mesos, a comptar de la presentació de la reclamació, pel que recentment les entitats bancàries ja han començat a donar resposta a aquestes reclamacions.




D’acord amb aquest conveni, un advocat es desplaçarà a les oficines de l’OMIC per atendre a les persones consumidores que plantegin el seus dubtes. En el cas que la persona consumidora decideixi acudir a la via judicial i, sempre i quan compleixi els requisits, també serà assessorada en relació a la justícia gratuïta.




Aquest servei es prestarà els dimarts i els dijous al matí, de les 10 h a les 14 h, i és necessari demanar cita prèvia trucant al telèfon 937582321 o bé a l’adreça electrònica omic@ajmataro.cat.