Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris de Mataró Bus puntuen amb un 8,03 el servei ofert

Escoltar

Els usuaris de Mataró Bus puntuen amb un 8,03 el servei ofert

Amb els sis nous autobusos híbrids es rebaixa l’edat mitjana de la flota en servei de 8,6 a 5,6 anys

Els usuaris atorguen una qualificació de 8,03 al Mataró Bus com a resultat global de l’enquesta anual sobre la qualitat del servei d’autobusos urbans. Respecte a la xifra de viatgers, en el 2018 s’han incrementat en un 4,30% els viatgers respecte a 2017. Aquest increment confirma la recuperació dels viatgers perduts durant la crisi econòmica. Així, el 2018 Mataró Bus va enregistrar 5.250.659 viatgers mentre que el 2017 en van ser 5.034.266, dada que representa aquest increment del 4,30%.




Per línies, si comparem percentualment el 2018 amb el 2017, la línia 1 ha estat la que més ha crescut, amb un 8,93%, seguida de la línia 3 que ha tingut un increment el 8,86%.




Mataró bus ha tingut un increment del 3,98% en els dies feiners, del 5,18% els dissabtes i del 4,33% els diumenges i festius.






Enquesta de satisfacció




Els usuaris de Mataró Bus valoren globalment el servei amb una nota de 8,03 sobre 10 punts.




L’enquesta ha estat realitzada per Count Transport, una empresa del Grup Opinòmetre per encàrrec de l’empresa CTSL, concessionària del servei municipal Mataró Bus. Es va realitzar al mes d’octubre sobre una mostra de 803 viatgers escollits de forma aleatòria per línies, dies de la setmana i franges horàries.




Els usuaris entrevistats han de valorar de l’1 al 10 quina opinió tenen dels diferents aspectes del servei: la puntualitat, els recorreguts de les línies, les freqüències de pas, els horaris existents, la comoditat i neteja dels autobusos, la seguretat percebuda durant el viatge, la qualitat de les parades, el tracte que reben del personal de l’empresa i la informació d’horaris i recorreguts de què disposen. També han de puntuar quina importància li donen a cada aspecte valorat.




Tots els elements considerats han obtingut valoracions per sobre del 7. Així, l’aspecte més destacat ha estat el tracte rebut amb 8,59 punts; segueix la informació del recorregut amb 8,51 punts; seguretat percebuda 8,42; informació d’horaris 8,38; neteja 8,07; recorreguts 8,03; comoditat 7,95; horaris 7,78; puntualitat 7,69; parades 7,67 i freqüència de pas 7,56 punts.




Respecte al perfil dels usuaris, el 27,8% dels entrevistats són homes i el 72,2% dones. El grup més nombrós d’entrevistats són els de 30 a 44 anys i els de 45 a 64 anys, representen un 26,3% i 22,2%, respectivament.




Pel que fa a l’ocupació, pràcticament la meitat dels usuaris, un 44,2%, és població ocupada, mentre que jubilats, estudiants i aturats representen el segon, tercer i quart grup en importància (20,5%, 18,1% i 10,0%, respectivament). La major part de treballadors en actiu correspon a treballadors de serveis (39,95%), seguits pels dependents o treballadors del comerç (el 23,86%).




És important destacar que el motiu principal per no realitzar el desplaçament en vehicle privat és no tenir alternativa de transport (63,1%), però de la resta, un 28,8% podria utilitzar el vehicle privat per realitzar el seu desplaçament, però prefereix l'autobús urbà.




El 57,96% dels usuaris utilitzen el Mataró Bus tots els dies feiners. La majoria agafa l’autobús per anar a la feina, motiu pel qual el fa servir el 29,64% del total, seguit per oci (17,06%), gestions personals (14,57%), anar o tornar del centre d’estudis (13,95%) i anar al metge (13,20%). També cal destacar que, respecte a l’any 2017, hi ha més desplaçaments per motiu de feina i menys per anar o tornar del centre d’estudis.




Les principals destinacions són Cerdanyola (15,4%), Rodalies (14,8%), Rocafonda (12,6%), Centre (18,3%) i Hospital (8,2%). I els principals orígens són Rodalies (19,7%), Cerdanyola (18,9), Rocafonda (10,7%), Centre (7,5%), Hospital (7,3%).




La targeta T-10 integrada és el títol de transport més utilitzat (51,56%), seguit d’altres títols integrats (17,93%), bitllet senzill (12,83%) i la T-Blava (11,71%).




Així doncs, el perfil més habitual de l’usuari de Mataró Bus continua sent el d’una dona, de 45 a 64 anys, que treballa al sector serveis i que cada cop confia més en el transport públic ja que es desplaça en autobús cada dia feiner i per diferents motius, utilitzant títols integrats de l’ATM, sobretot la T-10.






Nous autobusos




Mataró Bus va donar a conèixer el passat dissabte 12 de gener a la plaça de Santa Anna els sis nous autobusos híbrids que incorpora a la seva flota en substitució dels vehicles més antics. En els darrers dos anys, el servei municipal d’autobusos urbans ha renovat en una tercera part la seva flota en servei, que amb aquesta darrera incorporació rebaixa l’edat mitjana de 8,6 a 5,6 anys.




Els nous vehicles compleixen amb la normativa europea d’emissions més exigent, aconseguint una reducció del 92% en les emissions d’Òxids Nitrosos (NOx) i de Partícules (PM10), i d’un 30% de les emissions de CO². Els vehicles també són més silenciosos.