Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’alcalde trasllada al Secretari d’Estat d’Infraestructures la proposta d’integrar l’estació de tren amb el futur pas de la ronda Barceló-Port

Escoltar

L’alcalde trasllada al Secretari d’Estat d’Infraestructures la proposta d’integrar l’estació de tren amb el futur pas de la ronda Barceló-Port

Després de les reunions amb el president de Renfe, la presidenta d’ADIF, la delegada del govern de l’Estat a Catalunya i la directora de Rodalies, l'alcalde va presentar ahir al secretari d'Estat d'Infraestructures la proposta per integrar l'estació de tren al futur pas soterrat de la ronda de Barceló. Les trobades tenen com objectiu buscar el màxim consens per poder desenvolupar el projecte. De moment, tots els implicats han mostrat la seva predisposició a treballar-hi conjuntament.

David Bote amb Pedro Saura, ahir
David Bote amb Pedro Saura, ahir

L’alcalde de Mataró, David Bote, continua la ronda de reunions de treball amb els màxims responsables de la infraestructura i gestió ferroviària per traslladar-los la proposta d’integrar l’estació de tren amb el futur pas subterrani per a vianants que ha de connectar la ronda de Barceló amb el Port.

Ahir va viatjar a Madrid per reunir-se amb el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge del Ministeri de Foment, Pedro Saura, després d’haver-ho fet en els mesos anteriors amb el president de Renfe, la presidenta d’ADIF, la delegada del govern de l’Estat a Catalunya i la directora de Rodalies, Mayte Castillo. De moment, tots els implicats han mostrat la seva predisposició a treballar-hi conjuntament.

L’objectiu de les trobades és buscar el màxim consens amb els diferents organismes que estan implicats perquè aquest projecte pugui fer-se realitat. L’Ajuntament vol aprofitar que ha de construir el pas per a vianants sota les vies a l’alçada de la ronda Barceló per plantejar que es faci una nova estació més moderna i funcional en aquest punt, projecte que caldria realitzar de manera conjunta amb ADIF i Renfe, empreses públiques que depenen del Ministeri de Fomento.

El projecte del nou pas subterrani de la ronda de Barceló generarà una nova centralitat en el flux de persones i és important tant per millorar l’accessibilitat a la zona marítima com per donar facilitats als usuaris del transport públic ferroviari, especialment als que van o provenen del Port, de les platges, de la zona del TecnoCampus, dels polígons industrials de ponent o de la zona en desenvolupament del sector d’Iveco-Pegaso.

Protecció de l’escullera

En la reunió d’ahir al Ministeri de Foment també es va parlar del projecte de protecció de les vies de tren que transcorren per la costa, que ADIF ha d’executar en base a reforçar l’escullera marítima en dos trams: Entre Cabrera i Mataró i entre Mataró i Sant Andreu de Llavaneres.

L’Ajuntament planteja a l’Estat complementar l’actuació amb la creació d’una senda per a vianants, una mena de via verda que donés continuïtat al recorregut a peu vora el mar que tenen les localitats del Baix Maresme.

Publicat a