Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Junta de Portaveus demana a la Generalitat que garanteixi un tracte tarifari just per Mataró

Escoltar

La Junta de Portaveus demana a la Generalitat que garanteixi un tracte tarifari just per Mataró

Aprovada en la Junta de Portaveus celebrada dilluns 14 de gener una Declaració institucional presentada pel grup municipal d’ERC-MES per un tracte tarifari just per Mataró en comparació a les ciutats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, segons la nova tarifa del transport. La proposta es va aprovar amb el vot afirmatiu de PSC, CiU, ERC-MES, C’s, PP, CUP, VOLEMataró i PxC i l’abstenció ICV-EUiA.

 


El text íntegre de la proposta és el següent:

 


“Amb la nova tarifa metropolitana que ha entrat en vigor a partir de l’1 de gener de 2019, tots els desplaçaments que tinguin origen i destinació a un dels 36 municipis metropolitans es podran fer amb títols d’una zona. Aquesta mesura va ser aprovada el passat 24 d’octubre per les administracions consorciades al si de l’ATM: la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Cap municipi del sistema no ha canviat de zona tarifària, però a tots els desplaçaments que es facin dins l’àmbit dels 36 municipis metropolitans (que se situen a la primera corona i parcialment a les zones 2A, 2B i 2C de la segona corona) els aplica la nova tarifa d’una zona, tant si es fan amb títols integrats (excepció feta de la T-16) com si es fan amb bitllet senzill.

 


L’AMB indica que a banda de la implantació de la tarifa metropolitana, des de l’organisme metropolità també s’estan treballant i desenvolupant millores del servei de transport públic i infraestructures en els 18 municipis metropolitans de la segona corona.

 


Però la realitat és que la resta de poblacions de la segona corona metropolitana, i molt especialment la ciutat de Mataró, en surten perjudicades. Les relacions entre les diferents zones del sistema tarifari continuen funcionant de la mateixa manera: cal comptar el nombre de zones per les quals es transita durant el trajecte (excepció feta de les relacions amb origen i destinació entre els 36 municipis metropolitans).

 


Tot just el mes passat el Ple va reclamar una solució urgent a les pèssimes condicions de confort i seguretat del servei de la línia de Bus que va de Mataró a Barcelona i també de Mataró a Bellaterra. La solució al problema de qualitat del servei no acaba d’arribar. En canvio, es mantenen inamovibles les tarifes, que en el cas de Barcelona segueix essent de 3 Zones i que arriba a 4 Zones en el cas de Bellaterra.

 


En base a aquesta discriminació envers la resta de grans ciutats de l’àrea metropolitana i per eliminar els greus desavantages competitius que això comporta als usuaris del transport públic a Mataró, el Grup Municipal d’ERC-Mov.Esquerres proposa els següents

 


ACORDS

 


1)L’Ajuntament de Mataró, emplaça a la Generalitat de Catalunya i a totes les administracions i entitats que tinguin quelcom a dir en la promoció del transport públic a Catalunya, que corregeixin d’immediat aquest tracte injust envers els usuaris de Mataró i prenguin les decisions oportunes per garantir l’equitat en aquest servei bàsic.

 


2)L’Ajuntament de Mataró notificarà aquest acord a les autoritats i administracions consorciades al si de l’ATM: la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)”.