Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Junta de Govern aprova un nou Pla de millora urbana de l’illa de la Torre Barceló

Escoltar

La Junta de Govern aprova un nou Pla de millora urbana de l’illa de la Torre Barceló

L’edifici serà més esvelt i es desvincula del nou accés al Port, que ara es planteja només soterrat sota les vies del tren

La Junta de Govern Local va aprovar dilluns 10 de desembre inicialment el nou Pla de millora urbana de l’illa de la Torre Barceló, situada a la confluència de la ronda de Barceló amb l’avinguda del Maresme.




El nou document substituirà el planejament aprovat al 2009, que implantava la torre en una plaça pública deprimida respecte a la ronda de Barceló a la qual s’accedia en rampa des del pas soterrat de connexió amb el Port. El nou Pla desvincula l’accés al Port de la construcció de la torre, ja que vàries sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya van desestimar que els costos d’urbanització del pas subterrani s’imputessin als propietaris del sector.




El nou Pla de millora urbana elimina la plaça deprimida i reordena un espai lliure al mateix nivell de la ronda de Barceló i l’avinguda del Maresme. La torre, que es presenta com a edifici singular i referent a la façana marítima, integra usos terciaris i residencial. Els locals comercials o d’oficines (2.500 m² de sostre) estaran ubicats en un sòcol i a les plantes inferiors de l’edifici, mentre que els habitatges (16.299 m² de sostre residencial, amb un màxim de 150 habitatges) aniran a les plantes superiors. L’edifici s’avança uns metres cap a la façana marítima i guanya esveltesa tot reduint la seva base, que ara és circular, i incrementant l’alçada de 22 pisos a un màxim de 26 plantes. L’aparcament dels habitatges i els locals comercials se situa soterrat.




La millora de l’entorn urbà de l’àmbit incorpora la futura transformació de l’edifici d’equipaments La Farinera, de manera que el conjunt es converteixi en un nou pol d’atracció amb l’obertura de la ciutat al mar i al Port.






L’accés al Port i l’estació de tren




El futur accés al Port es planteja ara només soterrat sota les vies del tren i vinculat a la transformació de l’estació, com accés dels vianants a les andanes. L’Ajuntament ha presentat una proposta en aquest sentit a Adif i a la Delegació del Govern a Catalunya per a la seva valoració. A més, s’està tramitant amb la Generalitat el traspàs del tram de la carretera N-II al seu pas pel nucli urbà, que permetrà a l’Ajuntament pacificar el trànsit i convertir-la en un carrer més amable.




Un cop ha estat aprovat inicialment per la Junta de Govern, el Pla de millora urbana de la Torre Barceló ha de superar els tràmits d’informació pública (un mes), obtenir els informes favorables preceptius per part dels organismes afectats, aconseguir l’aprovació provisional per part del Ple i l’aprovació definitiva per part de la Generalitat de Catalunya.