Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El comerç i l’hostaleria de Mataró es reactiva a partir de demà amb unes condicions especials

Escoltar

El comerç i l’hostaleria de Mataró es reactiva a partir de demà amb unes condicions especials

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat avui, 3 de maig, les condicions per a l’obertura al públic de determinats comerços i serveis que tenien la seva activitat suspesa a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

La finalitat d’aquesta ordre és abordar a partir de dilluns 4 de maig la fase inicial o fase 0, destinada a la reactivació de l'activitat comercial i de determinades activitats de serveis professionals que requereixen l'obertura al públic d'establiments o locals, assimilades al comerç al detall, com ara perruqueries i centres d'estètica, serveis d'arranjaments i reparacions, i similars.

Els locals i establiments del comerç al detall i de serveis professionals hauran de seguir les mesures higièniques adequades per a la protecció de la salut i la seguretat dels ciutadans i dels treballadors, per tal d’evitar un repunt de la malaltia.

No podran obrir encara les botigues de més de 400 metres, ni els centres comercials,  ni els establiments que formin part d’aquests i no disposin d’accés directe o independent des de l’exterior.

Aquests són els requisits que hauran de complir els establiments:

 - Caldrà demanar cita prèvia.

- Es podrà anar a recollir productes comprats per telèfon o per internet.

- En els establiments i locals comercials que comptin amb zones d'autoservei, un treballador de l'establiment serà l’encarregat de prestar el servei, per evitar la manipulació directa dels productes per part dels clients.

- Hi haurà d'haver gel hidroalcohòlic a l'entrada dels establiments.

- Només podrà haver-hi un client per cada treballador que tingui la botiga.

- Es garantirà l’atenció individualitzada al client amb la corresponent separació física (d’1 metre si es disposa d’elements de protecció o barreres, o de 2 metres si no se’n disposa).

-  A les perruqueries, centres d'estètica o fisioteràpia s’haurà d'utilitzar l'equip de protecció individual oportú que asseguri la protecció, tant del treballador com del client.

- El desplaçament per a comprar s’ha de fer únicament dins el municipi de residència, amb l’excepció que el servei o producte no estigui  disponible en el mateix.

- Si es fan servir emprovadors, caldrà desinfectar-los després de cada ús.

- Si un client s’emprova una peça que finalment no compri, el titular de l'establiment implementarà mesures per higienitzar la peça, abans que sigui facilitada a altres clients.

- Es realitzarà una neteja i desinfecció dels llocs de treball a cada canvi de torn, amb especial atenció als taulells, mampares, teclats, terminals de pagament i altres objectes susceptibles de ser manipulats.

 - Els establiments s'hauran de netejar i desinfectar dues vegades al dia.

- La roba dels treballadors s’haurà de rentar cada dia entre 60 i 90 graus de temperatura.

- Els establiments hauran de preveure una franja horària especifica per a la gent gran, que haurà de coincidir amb les franges en les quals poden sortir al carrer, de 10 a 12 h i de 19 a 20 h.

- S’ha de garantir que els locals i establiments comercials tinguin una ventilació adequada.

- Els clients no podran fer servir els lavabos de l’establiment, excepte si és estrictament necessari.

- Tots els establiments i locals hauran de disposar de papereres, si pot ser amb tapa i pedal.

 

Aquestes normes no s'apliquen als comerços que havien estat considerats essencials i que han estat oberts durant tot l'estat d'alarma, a excepció de les mesures de seguretat i higiene.

Pel que fa al sector de l’hostaleria cal seguir les següents normes:

- Els restaurants i bars poden continuar produint menjar per emportar.  A partir d’ara, a banda del servei a domicili, els clients el poden anar a recollir-lo, però en cap cas consumir a l’establiment.

- Cal fer la comanda abans per telèfon o per internet.

- Cal donar cita prèvia per evitar aglomeracions.

- L'establiment haurà de comptar amb un espai habilitat i senyalitzat per a la recollida de les comandes on es realitzarà l'intercanvi i pagament. S’haurà de garantir la separació física recomanada, o quan això no sigui possible, s’hauran d’instal·lar taulells o mampares.

- Els establiments només podran romandre oberts al públic durant l'horari de recollida de comandes.
- Tots els treballadors hauran de disposar d’equips de protecció individual adequats al nivell de risc i han de tenir gel hidroalcohòlic permanentment a la seva disposició en el lloc de treball

- S’ha de posar a disposició dels clients gel hidroalcohòlic, i a la sortida papareres amb tapa.

- En els establiments en els quals sigui possible l'atenció personalitzada de més d'un client al mateix temps, la distància de seguretat de dos metres s’haurà d'assenyalar amb marques a terra.

 

Podeu consultar el BOE aquí.



 

 

 

 

 

 

Publicat a