Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei de salvament i socorrisme de les platges de Mataró registra un 45% menys d’atencions sanitàries durant l’estiu

Escoltar

El servei de salvament i socorrisme de les platges de Mataró registra un 45% menys d’atencions sanitàries durant l’estiu

Els informadors contractats per l’Ajuntament a les platges per garantir que es complissin les mesures de prevenció de la COVID-19 han fet 129.000 controls d’accessos i atès 4.700 incidències.

Socorrista a la platja del Varador. Foto: ajuntament de Mataró
Socorrista a la platja del Varador. Foto: ajuntament de Mataró

El servei de vigilància, salvament i socorrisme s’ha prestat a les platges de Mataró del 15 de juny al 13 de setembre, i en condicions de temporada alta des de l’1 de juliol. Aquest any ha englobat el contracte de vigilància, salvament i socorrisme adjudicat a l’empresa PROACTIVA, el servei de bany adaptat prestat per Creu Roja i, excepcionalment amb motiu de la crisi sanitària pel coronavirus, l’equip d’informadors i controladors d’aforament de platges contractat per l’Ajuntament a través d’un pla ocupacional.

Pel que fa al primer, aquest estiu s’ha registrat una reducció d’un 45% de les assistències sanitàries (501 al 2019, 275 durant la temporada 2020). Baixen totes les tipologies d’atencions: tant els traumatismes (133 l’any passat, 123 al 2020) com les picades de medusa, que es redueixen a menys de la meitat (de 288 a 114), i les assistències greus (d’11 a 5).

La utilització del servei de bany assistit per part dels usuaris s’ha reduït en un 80% probablement per les restriccions derivades de la situació epidemiològica. Aquest any no s’ha pogut oferir l’assistència en el bany per part de personal de Creu Roja davant la impossibilitat de mantenir la distància de seguretat, i l’ús de les cadires amfíbies requeria de l’ajuda per part de familiars o cuidadors. Al 2019 es van registrar 242 usos i aquest estiu han estat 45.

Respecte als dies amb bandera vermella a les platges hi ha hagut poca variació a causa de la qualitat de l’aigua després de tempestes: 3 dies al 2019 i 4 dies al 2020.

Per últim, el servei d’informadors ha estat format per 30 persones dedicades a tasques informatives els dies laborables i amb control d’aforament els caps de setmana. Han dut a terme 129.000 controls d’accessos i han atès 4.700 incidències. Aquestes últimes han estat relacionades amb la informació de les mesures de contenció de la pandèmia, el distanciament social, el bany a l’espigó, tinença de gossos i conductes incíviques.


Publicat a