Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró Bus obté el Certificat de Bones Pràctiques contra la Covid-19 emès per AENOR

Escoltar

Mataró Bus obté el Certificat de Bones Pràctiques contra la Covid-19 emès per AENOR

El servei de Mataró Bus ha obtingut el Certificat d’AENOR de Bones Pràctiques contra la Covid-19. Amb aquest segell es certifica que els protocols del servei de transport públic de Mataró Bus incorporen totes les obligacions i pràctiques recomanades per les administracions sanitàries i els organismes internacionals en matèria de prevenció per a la gestió dels riscos derivats del coronavirus.

En virtut del procés de certificació, la signatura contrasta que els protocols articulats estan en línia amb la guia que s'ha desenvolupat a partir de les recomanacions i requisits de diferents organismes nacionals i internacionals, com el Ministeri de Sanitat o l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball.

Posteriorment i de manera periòdica, se certificarà el seu compliment i el servei de Mataró Bus se sotmetrà a una auditoria trimestral mitjançant exhaustives avaluacions, tant presencials com documentals per a assegurar que efectivament s'apliquen aquests protocols adequats, demostrant davant usuaris, empleats i públic en general el seu compromís per a evitar la propagació del virus.

La metodologia elaborada per AENOR suposa un abordatge complet de la gestió per les organitzacions dels riscos derivats de la COVID-19. S'auditen accions respecte a la gestió de la salut laboral, bones pràctiques de neteja, rentat de roba, correcte ús de productes químics, transport d'empleats, bones pràctiques d'higiene del personal i ús d’EPI (Equips de Protecció Individual). Igualment, s'examinen la formació i informació cap als treballadors i la comunicació amb les parts interessades; així com la gestió dels residus i mesures organitzatives per a minimitzar riscos. Tot això, alineat amb els plans de contingència i continuïtat de negoci.

Els protocols contemplen tots els moments en els quals un viatger entra en contacte amb el servei abans, durant i una vegada finalitzat el seu viatge.

D'aquesta manera, inclouen processos com la venda de bitllets, procés d'accés al vehicle, distribució dels passatgers a l'interior de l'autobús, climatització i desinfecció dels vehicles, i mesures de protecció de viatgers i empleats, entre altres.

 

Neteja i desinfecció

D’ençà que es va decretar la situació d'alarma, Mataró Bus ha dut a terme una sèrie de mesures per tal de realitzar una desinfecció profunda dels seus vehicles, a més de reforçar la neteja interior de la seva flota amb productes específics i homologats per a garantir la neteja, higiene i desinfecció, també està realitzant, de forma diària, una sessió de 15-20 minuts amb un canó d'ozó a cada vehicle.

El canó d'ozó elimina el 100% de virus, bacteris, fongs i olors garantint la total absència de patògens i àcars a l'interior dels vehicles. La seva missió és la desinfecció de l'aire i es considera el millor desinfectant natural, 3.000 vegades més eficaç que el clor.

Des del mes de maig, i fins que la situació ho requereixi, Mataró Bus, en coordinació amb l’Ajuntament de Mataró, està desinfectant diàriament els taxis que així ho sol·liciten, aconseguint minimitzar el risc de contagis d’usuaris i treballadors.

Publicat a