Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró participarà en l’elaboració del Pla estratègic ‘Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030’

Escoltar

Mataró participarà en l’elaboració del Pla estratègic ‘Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030’

La integració en la zona tarifària 2 és la reivindicació que fa la ciutat perquè sigui tinguda en compte en el procés engegat per l’associació Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, que vol definir una estratègia de futur compartida per tot el territori metropolità després de la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19.

L'alcalde, David Bote, i els portaveus dels grups municipals (PSC, ERC-MES, ECPM-ECG, Junts per Mataró i C's). Foto: Ajuntament
L'alcalde, David Bote, i els portaveus dels grups municipals (PSC, ERC-MES, ECPM-ECG, Junts per Mataró i C's). Foto: Ajuntament

L’alcalde, David Bote, acompanyat dels portaveus dels cinc grups municipals -Xesco Gomar (PSC-CP), Francesc Teixidó (ERC-MES-AM), Sarai Martínez (ECPM-ECG), Alfons Canela (Junts per Mataró) i Cristina Sancho (Cs)- ha presentat aquest migdia l’acord unànime aprovat en la Junta de Portaveus del passat 28 de setembre perquè Mataró participi activament en l’elaboració del Pla estratègic ‘Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030’. L’alcalde també ha fet la lectura del Manifest de la ciutat de Mataró a favor de la integració de la zona tarifària 2.

A l’acte també hi ha assistit el regidor d’Administració, Bon Govern i Mobilitat, Juan Carlos Jerez; i els representants dels agents econòmics i socials representats al Consell Econòmic i Social de Mataró (CESM) i a la Taula per a la Reconstrucció Social i Econòmica de Mataró -el vicepresident de la FAGEM, Albert Cortada; el secretari comarcal de la UGT, Lluís Torrents; el secretari general al Consell Intercomarcal de CCOO al Vallès Oriental, Maresme i Osona, Gonzalo Plata; i el representant de la PIMEC al Consell Econòmic i Social de Mataró, Joan Carles Codina-.

 

Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030

‘Barcelona Demà’, del qual se’n derivarà el Compromís Metropolità 2030, és un procés impulsat per l’associació Pla Estratègic Metropolità de Barcelona per establir una estratègia compartida per al conjunt de la regió metropolitana –també comptant amb les ciutats de la segona corona com Mataró, Granollers o Terrassa- per sortir de la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19.

Així doncs, la participació en l’elaboració d’aquest procés de planificació -el primer que es fa per a tot l’àmbit metropolità- és una oportunitat perquè les ciutats de la segona corona com Mataró puguin tenir protagonisme en la presa de decisions sobre aquells reptes i problemàtiques que afecten el conjunt del territori metropolità. El territori que inclou són 7 comarques: Barcelonès, Baix Llobregat, Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental, 160 municipis i més de 5 milions d’habitants. En el procés per definir una estratègia compartida també hi participaran els agents econòmics, culturals i educatius.

L’objectiu és que, sobretot després de la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19, totes aquestes entitats i administracions treballin conjuntament per assolir els acords necessaris per impulsar el progrés econòmic i social i reduir les desigualtats i la segregació urbana, sense perdre de vista el context d’emergència climàtica.

Prèviament s’han definit sis grans pilars sobre els quals organitzar els debats i les propostes per a l’elaboració del Pla: metròpoli resilient, metròpoli pròspera, metròpoli cohesionada, metròpoli intel·ligent, metròpoli multinivell i metròpoli oberta.

El passat 22 de juny, l'alcalde va participar a la reunió del Pla estratègic metropolità de Barcelona amb horitzó 2030. La trobada va estar presidida per l'alcaldessa de Barcelona i presidenta del PEMB i de l’AMB, Ada Colau, i també va comptar amb la presència de l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, i de l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart.

 

La integració de Mataró en la zona tarifària 2, primera reivindicació

Amb la voluntat que sigui un dels temes prioritaris que es tinguin en compte en el Pla ‘Barcelona Demà’, l’alcalde, David Bote, també ha fet la lectura del Manifest de la ciutat de Mataró a favor de la integració en la zona tarifària 2 i de la creació de dues zones úniques: una dins de la comarca del Maresme, i una altra en el transport interurbà entre Mataró i Granollers.

Mataró ja fa anys que reclama al Departament de Territori i Sostenibilitat que doni solució al greuge que pateix Mataró amb l’aprovació, entre d’altres, de dues declaracions institucionals –una al gener de 2017 i una segona al gener de 2020-.  

Ara, amb l’actual context de crisi derivada de la Covid-19, l’Ajuntament considera que la rebaixa del preu del transport públic és imprescindible per a la reactivació econòmica de Mataró. Aquesta reivindicació, a més, també forma part de les aspiracions de la ciutat per ser reconeguda en l’àmbit metropolità.

Aquest convenciment és compartit pels representants sindicals i empresarials representats en la Taula per a la reconstrucció social i econòmica i en el Consell Econòmic i Social de Mataró –FAGEM, PIMEC, UGT i CCOO-, que han tractat aquest tema en les darreres sessions i que avui també han assistit a la presentació per mostrar el seu suport a la petició.

Galeria d'Imatges

Arxius adjunts

Publicat a