Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El telèfon 010 inicia una nova etapa el 18 de juny

Escoltar

El telèfon 010 inicia una nova etapa el 18 de juny

La centraleta automatitzada estarà operativa de dilluns a divendres en horari de matí i tarda, es facilita la consulta telefònica de tràmits amb l’Ajuntament de 8.30 a 15 h també els dies laborables, deixant de banda tasques de teleoperador, i es posen en marxa nous serveis automatitzats a la ciutadania, també a través de Telegram.

Bot de l'Ajuntament de Mataró
Bot de l'Ajuntament de Mataró

A partir de divendres 18 de juny el telèfon 010 passa a concentrar els seus recursos en donar assistència i atenció a la ciutadania en tramitacions i consultes administratives i potenciarà l’atenció automatitzada per a consultes generals.

La centraleta automatitzada 010 estarà operativa de dilluns a divendres no festius de 8 a 19 h. Si la persona interessada coneix l’extensió del servei amb qui vol contactar podrà marcar-la en qualsevol moment. Si la persona no coneix l’extensió està disponible l’opció de contactar directament amb Benestar Social, Llicències d’obres i activitats, Mobilitat (per a ocupacions de la via pública i talls de carrer), els serveis que s’encarreguen del manteniment de la ciutat, Servei d’Ocupació de Mataró i els serveis d’atenció telefònica de l’Organisme de Gestió Tributària. Els horaris d’atenció telefònica d’aquests serveis especialitzats estan disponibles al web municipal o directament al propi 010 en marcar l’opció corresponent.


Facilitar la consulta telefònica sobre tràmits municipals

Per a la resta de consultes pròpies de l’Ajuntament de Mataró, el telèfon 010 funcionarà de 8.30 a 15 h, de dilluns a divendres laborables. En aquesta nova etapa l’atenció telefònica es millora fent possible consultar la situació dels tràmits ciutadans i de la majoria d’expedients prèvia identificació de la persona.

D’altra banda, es potenciarà que la ciutadania accedeixi a informació bàsica sobre horaris, ubicacions i telèfons a través del web municipal. El telèfon 010 potenciarà també que la ciutadania es relacioni amb l’Ajuntament de manera telemàtica a través dels diferents canals disponibles, com ara la Seu Electrònica o la Bústia ciutadana de consultes. L’atenció serà dispensada per personal especialitzat en aquest tipus d’assistència.

Per a informació general sobre serveis i oficines dependents d’altres administracions caldrà trucar als telèfons d’atenció que correspongui, com ara el 060 per a assumptes de l’Administració General de l’Estat o el 012 per a oficines de la Generalitat de Catalunya o els seus organismes dependents.


Nous serveis automatitzats d’atenció a la ciutadania i Telegram

Paral·lelament, el dia 18 de juny s’activa un bot en fase d’aprenentatge, que substitueix el Xat d’Atenció Ciutadana. Es tracta d’un servei automatitzat de respostes ràpides a consultes senzilles. Aquest bot dóna servei a través del web municipal mataro.cat, de la Seu Electrònica i d’un nou canal obert a l’eina Telegram, sota el nom @AjuntamentdeMataroBot . Aquest sistema automatitzat ofereix un menú d’opcions inicials, però també es poden fer altres preguntes lliures que el bot va aprenent a gestionar.

Properament es posarà en marxa un servei automatitzat de concertació de cites prèvies per al telèfon 010, que estarà disponible les 24 hores de manera ininterrompuda. 

Aquests canvis tant en el telèfon 010 com en la introducció d’eines automatitzades de resposta ràpida són el pas previ a la configuració, al primer trimestre de 2022, del nou centre d’assistència a la ciutadania en què es convertirà Espai Mataró Connecta, que aglutinarà l’atenció en els diferents canals disponibles (presencial, telefònica i telemàtica) oferint així un servei omnicanal.