Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró, municipi referent en el drets de les persones consumidores

Escoltar

Mataró, municipi referent en el drets de les persones consumidores

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Mataró, amb la col·laboració de la Taula d’Accessibilitat de la ciutat, han organitzat la jornada “L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum”. Durant la jornada s’ha donat a conèixer la Guia de consum accessible i els principals agents implicats en aquest àmbit han posat sobre la taula aspectes legals, casos pràctics i resolucions aconseguides amb la mirada posada en la millora de l’atenció a la ciutadania com a consumidors ben informats i amb igualtat d’oportunitats.

Imatge de la taula rodona de la tarda: "L'accessibilitat universal. Problemàtiques en el moment de comprar productes i serveis i en l'atenció ciutadana.
Imatge de la taula rodona de la tarda: "L'accessibilitat universal. Problemàtiques en el moment de comprar productes i serveis i en l'atenció ciutadana.

L’alcalde, David Bote, ha donat la benvinguda a les persones assistents a la jornada organitzada a Mataró amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores (15 de març). També hi ha participat el director de l’Agència Catalana de Consum, Albert Melià, qui ha posat de manifest que Mataró va ser una de les primeres ciutats de Catalunya que va obrir una Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, en concret l’any 1985, i l’any 1987 va aconseguir disposar d’una Junta Arbitral de Consum essent una de les vuit ciutats catalanes en disposar d’aquest òrgan administratiu competent. També hi ha participat el diputat delegat de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro, qui ha explicat la tasca supramunicipal que fan a favor dels drets de totes les persones consumidores, especialment de les que es troben en una situació de vulnerabilitat.

Durant la jornada, que s’ha fet al Cafè Nou, s’ha presentat la Guia de consum accessible, un document amb format de Lectura Fàcil que s’ha fet amb la voluntat de remoure les dificultats per comprendre el contingut de les normatives i els contractes, i que s’han d’anar incorporant a les dinàmiques municipals d’atenció a les persones, tant de les administracions públiques com el sector comercial i empresarial.

Durant el matí s’han fet dues conferències i una taula rodona a càrrec de representants de diferents administracions i òrgans competents en consum. A la tarda, la taula rodona ha comptat amb representants de les entitats i associacions que formen part de la Taula d’Accessibilitat de la ciutat que han explicat les principals problemàtiques amb les que es troben i han proposat solucions i millores.

Les persones assistents han pogut conèixer l’edifici del Cafè Nou, un immoble construït l’any 1935 i catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) i han dinat en el restaurant que gestiona La Fundació el Maresme, una entitat social que millora la vida de les persones amb discapacitat.

La cloenda de la jornada ha anat a càrrec de la regidora de Benestar Social i Promoció de la Salut, Laura Seijo, qui ha destacat que la jornada s’emmarca en el treball de Mataró Ciutat Cuidadora on es posa èmfasi en el treball comunitari i es posa la ciutadania al centre de la intervenció. També va explicar que la jornada ha servit per aprendre, per posar en valor totes les bones pràctiques però també per seguir millorant de la mà d’entitats en fer una ciutat més accessible, inclusiva i cuidadora.

Publicat a