Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Policia Local de Mataró potencia la proximitat per millorar els serveis de seguretat i convivència a la ciutat

Escoltar

La Policia Local de Mataró potencia la proximitat per millorar els serveis de seguretat i convivència a la ciutat

El Pla de Policia Comunitària 2021-2023 vol garantir atenció immediata, resposta eficaç i actuacions preventives en la resolució dels problemes de seguretat, convivència i trànsit.

D'esquerra a dreta: El sots cap de la Policia Local de Mataró, Xavier Santajuliana, el cap de Policia Local, Mateo Sánchez i el regidor de Seguretat Pública, Juan Carlos Jerez, presenten la nova organització del cos de policia.
D'esquerra a dreta: El sots cap de la Policia Local de Mataró, Xavier Santajuliana, el cap de Policia Local, Mateo Sánchez i el regidor de Seguretat Pública, Juan Carlos Jerez, presenten la nova organització del cos de policia.

La presència de la Policia Local al territori ofereix un coneixement en profunditat que permet treballar i dissenyar plans d’actuació enfocats a donar resposta a les necessitats reals de seguretat. És per això que la Policia Local de Mataró s’organitza per estar més a prop dels ciutadans, donar una resposta immediata i prestar serveis especialitzats.

El Pla de Policia Comunitària reforça l’àrea de la Policia de Barri que és qui atén i resol les problemàtiques de seguretat que requereixen intervenció planificada i especialitzada. Aquests agents actuen com interlocutors amb entitats socials i culturals dels barris així com amb els consells territorials. A més, fan d’enllaç amb els  serveis de l’Ajuntament de manera que en els casos en els que es requereix l’actuació de diferents departaments, es garanteix una resposta coordinada i integral en la resolució dels problemes. Els agents de la Policia de Barri també atenen consultes i denuncies i treballen de forma descentralitzada amb l’Oficina Mòbil d’Atenció Ciutadana (OMAC).

Per reforçar aquesta policia de proximitat, la Policia Local de Mataró disposarà de noves eines i recursos:

  • Nous perfils professionals que s’incorporaran a l’equip humà de la Policia Local i que dotaran de més eficiència al treball policial. S’encarregaran de l’àrea administrativa, la mediació, l’assistència i el seguiment de les víctimes de delictes, la gestió de les comunicacions o la vigilància d’instal·lacions.
  • La Coordinació amb els Mossos d’Esquadra en l’atenció a les incidències i la planificació de dispositius conjunts així com optimitzar els recursos de gestió interna en el trasllat i custòdia de detinguts o en la tramitació d’atestats policials, garantirà més presència policial al territori.
  • Eines tecnològiques per millorar l’eficiència i donar un millor servei a la ciutadania com una App per a dispositius electrònics que permetrà als ciutadans contactar amb la Policia Local de forma fàcil i eficaç; la posta en marxa d’un Centre d’Atenció Telemàtica que oferirà atenció personalitzada; equips de gestió, control i videovigilància per millorar l’eficàcia, l’eficiència i la sostenibilitat,  o la digitalització dels processos de treball i objectiu “paper zero”.

 La Policia Local de Mataró compta també amb l’àrea Territorial que permet la reacció de primer nivell, així com la detecció i resolució proactiva dels problemes. En aquesta àrea es potencia el patrullatge preventiu i planificat. Finalment hi ha l’àrea de Trànsit que està centrada en millorar la mobilitat vetllant per la disciplina del trànsit i promovent la seguretat viària. S’encarrega de la prevenció i investigació dels accidents de trànsit i la gestió dels vehicles abandonats i coordina els programes d’educació viària, dirigits tant a escolars com adults.

 

Publicat a