Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Visita dinamitzada: L'etiqueta i el consum responsable en el tèxtil

Un recorregut pels diferents àmbits de l’exposició que ens permetrà conèixer el procés de producció d'una peça de vestir, fent èmfasi, mitjançant diferents dinàmiques, en la informació que ens ofereix l'etiquetatge tèxtil: identificació de fibres segons les característiques i qualitats, recomanacions per al manteniment, talles, marques, els seus usos més òptims i lloc de producció. L'activitat s'inicia amb una visita a l'exposició permanent que ens permetrà conèixer el procés de producció d'una peça de vestir. A continuació, els alumnes analitzaran un teixit que hauran d'estudiar i comparar amb diferents mostres o peces de roba, a fi de reconèixer les característiques bàsiques i les seves qualitats, i analitzaran la informació que ens ofereixen les etiquetes tèxtils. L'activitat permetrà conèixer la legislació vigent per a etiquetatge tèxtil, la descentralització de les àrees de producció del gènere de punt a nivell mundial, les conseqüències de la globalització de la producció industrial i la comercialització de productes. Per finalitzar obrirem un debat sobre la societat de consum, la durabilitat de la moda, la roba de segona mà i les aplicacions per vendre-la, les repercussions emocionals i socials... Es tracta de reflexionar entre tots sobre la situació actual en què ens trobem immersos.

Metodologia

L'activitat s'inicia amb el visionat de l'audiovisual d'introducció a l'exposició permanent i fent un recorregut pels diferents àmbits de la mostra que faciliten el procés de producció d'una peça de vestir, fent èmfasi mitjançant diferents dinàmiques, en la informació que ens ofereix l'etiquetatge tèxtil: identificació de fibres (característiques i qualitats, recomanacions pel manteniment, talles, marques, i lloc de producció). L'activitat continua amb una dinámica que portarà els alumnes a fer l'anàlisi d'un teixit que hauran d'estudiar i comparar amb diferents mostres o peces de roba, a fi de reconèixer les característiques bàsiques i qualitats del teixit, i comprendre els aspectes bàsics que ens ofereixen les etiquetes tèxtils. L'activitat permetrà conèixer la legislació vigent per a etiquetatge tèxtil, la descentralització de les àrees de producció del gènere de punt a nivell mundial, les conseqüències de la globalització de la producció industrial i la comercialització de productes.

Objectius

-Descobrir com és el procés de fabricació d'una peça de roba.

-Descobrir el procés de transformació de matèria primera en producte.

-Diferenciació entre producte manufacturat i producte industrial .

-Comprendre la informació de les etiquetes tèxtils. Legislació i informació per al consum.

-Criteris socials i ambientals per a escollir la roba de vestir. Consum ètic, de proximitat, sostenible i solidari.

-Consum responsable de roba de vestir.

-Identificació dels elements que condicionen el sistema de valors pel consum ètic.

-Reconèixer les fibres tèxtils per identificar les qualitats o prestacions i els seus usos més òptims.

Reserves

Serveis Educatius Cultura Tel. 93.741.29.30 (de 9 a 14 h) A/e educacultura@ajmataro.cat

Observacions (necessitats tècniques i altres)

Segon cicle de Secundària i Batxillerat. Enllaços per seguir treballant a l'aula: Manifest de la XVI Festa del Comerç Just i la Banca Ètica https://festacjib.wordpress.com/manifest/ Comerç Just. Tèxtil i gènere: Tot allò que l'etiqueta no diu, 2015 https://festacjib.wordpress.com/textil-i-genere/ Jove.cat. Què és el consum responsable' http://jovecat.gencat.cat/ca/temes/economia/consum/consum_responsable/ Setem. Guia per al consum crític de la roba http://www.setem.org/media/pdfs/moda_industria_i_drets_laborals_baixa.pdf Comercio Justo. Cuaderno de Comercio Justo. Tira del hilo, maig 2015 http://comerciojusto.org/wp-content/uploads/2015/04/CUADERNO-TEXTIL-CASTELLANO.pdf Fitxes de recursos pedagògics campanya Ropa limpia Setem http://www.google.es/url'q=http://www.ropalimpia.org/adjuntos/noticias/materiales/FICHAS-ropalimpia.pdf
Àrees temàtiques
  • Història i patrimoni cultural
  • Tecnologia
Àmbits
  • Tecnologia
  • Ciències socials
  • Geografia i Història
Persones destinatàries
  • Educació Secundària Obligatòria
  • Batxillerat

Mapa Mostrar mapa

Dies De dimarts a divendres

Horari Prèvia concertació

Durada 1 h 30 min

Preu Gratuït

Grup 25 alumnes

Període d'inscripció Curs escolar

Període de realització Curs escolar

Inscripció