Històries de vida
L’alumnat i la gent gran compartiran experiències de les persones grans a través d’anècdotes i històries.
Metodologia
L’alumnat prepara preguntes sobre què es feia i com es vivia a l’edat que l’alumnat té. Si – per exemple - l’alumnat té 14 anys, es faran preguntes sobre què feia la persona gran quan tenia aquella edat: jocs, escola, família, el carrer, el menjar, les tradicions... La persona gran pot portar algun objecte del moment que explicarà. L’alumnat en pren apunts per a fer després una redacció sobre la mateixa. Es pot fer un recull de les històries, si se n’han explicat vàries, i fer un recull per entregar o per poder muntar una exposició.
Objectius
-Objectius per a la gent gran: - Tenir contacte amb gent jove i gent gran. - Trencar els prejudicis que la gent gran pot tenir sobre els i les menors.
- Objectius per l’alumnat: - Explicar una realitat diferent a la que estan vivint. - Trencar els prejudicis que els i les menors poden tenir sobre la gent gran.
Reserves
- Història i patrimoni cultural
- Memòria històrica
- Igualtat, convivència i justícia global
- Intergeneracionals
- Àmbit social
- Ciències socials
- Geografia i Història
- Àmbit d'educació en valors
- Educació en valors socials i cívics
- Educació Secundària Obligatòria
- Batxillerat
- Cicles formatius
- Escoles d´adults
Qui organitza Servei d'Igualtat i Diversitat Ciutadana de l'Ajuntament de Mataró.
Dies De dilluns a divendres
Horari Matí i/o tarda
Durada 2 hores
Preu Gratuït
Grup Grup aula com a mínim
Període d'inscripció Durant el curs escolar
Període de realització Durant el curs escolar