Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Coses i ombres

Proposem un taller on a partir d’una pràctica artística contemporània (dibuix amb pols de grafit i pinzell) i d’una eina tecnològica (una tauleta) ens acostem a la realitat que ens envolta amb uns altres ulls.

Metodologia

Amb l’ajuda de les noves tecnologies i de tècniques artístiques contemporànies eduquem la mirada i ens apropem a la realitat des de nous angles. Proposem un taller on a partir d’una pràctica artística contemporània (dibuix amb pols de grafit i pinzell) i d’una eina tecnològica (una tauleta) ens acostem a la realitat que ens envolta amb uns altres ulls. L’Art Contemporani te la facultat d’obrir-nos a noves mirades que enriqueixen la percepció i ens permeten pensar en representar-la sense caure en tòpics. Aquest taller ens ajuda a abocar-nos a la realitat que ens envolta des de la observació de les ombres. Ens proposem convertir les coses en dibuixos de contorn difós com les mateixes ombres, també realitzarem fotografies, buscant la relació entre una realitat i una altra, les coses i la seva ombra. Una experiència que ens permetrà obrir-nos a una nova consciència del nostre entorn. Dinàmica Ens presentem i expliquem un conte per a predisposar adequadament les criatures a comprendre i situar-se en l’activitat que durem a terme. La narració del conte serà complementada amb l’ús de ombres.Seguidament els mostrem fotografies d’ombres i els convidem a endevinar a quin objecte corresponen. Els expliquem com funcionen les tauletes i també com es fa un dibuix amb pols de grafit i pinzell. Situem un paper gran sobre una superfície (pot ser la mateixa pissarra).Una taula al davant amb objectes escollits de l’aula al damunt. (Nosaltres portem objectes per si no en trobéssim d’escaients per a l’activitat a l’aula) Amb l’ajuda del llum de flaix de les tauletes juguem a projectar ombres i dibuixar-les. Aquesta part de l’activitat la realitzem per parelles (un nen/a subjecta la tauleta i l’altra realitza el dibuix). Màxim tres parelles fent l’activitat, mentre les altres observen i esperen el seu torn. Una altra criatura està fent fotos a les ombres amb una altra tauleta. En acabat retirem tots els objectes i intentem endevinar cada dibuix a quin objecte correspon. També mirem les fotos de les ombres de la tauleta i fem el mateix procés. Acomiadem el grup. Les mestres que duen a terme el taller són especialistes en educació artística i proporcionaran pautes per a fer de l’ús de les tauletes i de la tècnica de la pols de grafit una experiència gratificant i enriquidora.

Objectius

-Aprendre què és i com es fa servir el grafit en pols . -Reflexionar sobre les coses i la seva ombra. -Utilitzar les noves tecnologies com a suport artístic. -Acostar-se a la realitat des de noves perspectives.

Reserves

Fer la reserva amb una setmana

Observacions (necessitats tècniques i altres)

Les mestres conductores del taller han d’accedir al centre 30 minuts abans per tal de optimitzar l’espai de l’aula per a dur a terme el taller. Necessitats Els materials necessaris per a dur a terme aquesta activitat els proporcionarem nosaltres: 1 llençol, un focus, un cordill i pinces d’estendre (per a l’explicació del conte) 4 Tauletes. Objectes diversos (regadora, barret, ampolla...) 1 pot de grafit en pols. 1 Rotlle de paper de 10 m. 1 Cinta de pintor. 1 pot de fixador.
Àrees temàtiques
  • Educació en les arts
  • Arts visuals i plàstiques
Àmbits
  • Àmbit artístic
  • Educació artística: visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa
Persones destinatàries
  • Educació infantil

Qui organitza M|A|C – Mataró Art Contemporani

Dies De dilluns a divendres

Horari escolar ( de 9 a 12:30h)

Durada 90 minuts

Preu Gratuit

Grup Grup classe de P5 ( aprox 25 alumnes)

Període d'inscripció Curs escolar

Període de realització Curs escolar

Inscripció